Minulý rok priniesol na slovenskom trhu s elektronikou významnú zmenu. Tradičný predajca NAY, ktorý pôsobí na Slovensku od začiatku 90. rokov, sa zlúčil s českou skupinou HP Tronic. Jedným z najviditeľnejších dôsledkov bol zánik značky Datart na Slovensku, jej predajne sa premenovali na NAY. Rovnaký proces prebehol v Česku, kde značka Electro World ustúpila Datartu.
V širšom stredoeurópskom meradle tak vznikol silný hráč s ambíciou konkurovať aj lacným čínskym e-shopom. Holding NAY-DATART dnes prevádzkuje na oboch trhoch približne dve stovky predajní a dosahuje tržby na úrovni 1,6 miliardy eur.
Fúzia však priniesla aj komplikácie. Protimonopolný úrad stanovil holdingu viacero podmienok vrátane povinnosti predať deväť predajní v mestách, kde by spoločná prevádzka mohla narušiť hospodársku súťaž. „To pre nás, pochopiteľne, nebolo výhodné,“ hodnotí Vladimír Sušil, predseda predstavenstva akciovky NAY.
V rozhovore pre HN hovorí aj o vlaňajšej dvojmiliónovej strate spoločnosti, plánovanej expanzii či o tom, ako firmu zasiahli vládne konsolidačné opatrenia.
Kde ste si naposledy kupovali elektroniku a pamätáte si, čo to bolo? Zaujíma ma, či riaditeľ NAY nakupuje vo vlastnej sieti alebo si rád pozrie aj konkurenciu.
Nebol som práve u konkurencie, ale nedávno som bol v Brne, kde má sieť Datart, ktorý patrí spoločnosti HP Tronic, s ktorou sme sa v roku 2024 spojili.
Na začiatku roka otvoril Datart najväčšiu predajňu v Brne, ktorá má rozlohu dvetisíc štvorcových metrov. Je to nový koncept. Mal som sa stretnúť s otcom, a tak som mu kúpil zubnú kefku Philips.
Keďže ma tam zamestnanci nepoznajú, využil som svoju návštevu na malú kontrolu služieb tamojších predajcov. Dá sa povedať, že išlo z mojej o strany o taký menší mystery shopping.
A obstáli?
Zostáva vám 82% na dočítanie.

