Nemecký automobilový koncern Volkswagen bude v Spojených štátoch v dôsledku emisného škandálu nútený odkúpiť od zákazníkov približne 115 000 naftových vozidiel umožňujúcich falšovanie testov emisií. Informoval o tom denník Süddeutsche Zeitung.
Plná kúpna cena
Americkí zákazníci podľa denníka dostanú od firmy späť plnú kúpnu cenu, alebo získajú výraznú zľavu na nový automobil.
Ostatné automobily, ktorých sa škandál v USA týka, budú podľa Volkswagenu vyžadovať veľkú úpravu, ktorá si vyžiada značné náklady na súčiastky a dlhý pobyt v servise, píše Süddeutsche Zeitung.
Americké ministerstvo spravodlivosti tento týždeň podalo na Volkswagen civilnú žalobu kvôli tomu, že do takmer 600 000 naftových vozidiel v USA inštaloval zariadenie, ktoré umožňovalo skrývať pri testoch emisií vysoko nadlimitné hodnoty oxidov dusíka
Prečítajte si viac: Američania sa vrhli do nového boja s VW. Využijú na to všetky možnosti
Volkswagen už skôr priznal, že softvér umožňujúci manipulovať s emisnými testami inštaloval do približne 11 miliónov naftových áut po celom svete. Škandál sa týka aj 1,2 milióna vozidiel českej divízie Škoda Auto.
Šéf VW: Zmeny po škandále môžu trvať až tri roky
Volkswagenu bude trvať dva až tri roky, kým po škandále okolo merania emisií dokončí zmenu stratégie a podnikovej štruktúry. Nemeckému týždenníku Wirtschaftswoche to povedal šéf spoločnosti Matthias Müller. Skupina by sa podľa neho mala do budúcna miesto zvyšovaní predaja zamerať na zlepšovanie ziskovosti.
"Strategické preorientovanie skupiny potrvá určite dva až tri roky a nebude to žiadna hračka," povedal Müller v rozhovore. Müller dodal, že Volkswagen sa prestane zameriavať na zvyšovanie objemu výroby a predaja. Svojich konkurentov bude chcieť naopak porážať v ziskovosti.
Honba za novými rekordmi
Odbyt vozidiel sa počas Müllerovho predchodcu Martina Winterkorna zdvojnásobil na viac ako desať miliónov ročne a Volkswagen vlani dočasne predstihol Toyotu na pozícii najväčšieho svetového predajcu áut. "Honba za novými rekordmi v predaji z môjho hľadiska nedáva moc veľký zmysel," povedal výkonný šéf skupiny.
Müller chce tiež aj cez škandál s emisiami pri naftových vozidlách ďalej pokračovať v dieselovej ofenzíve na americkom trhu. Šéf Volkswagenu tento týždeň zavíta do USA prvýkrát od vlaňajšieho septembra, keď škandál s meraním emisií v naftových autách Volkswagenu vypukol.