StoryEditor

Volkswagen musí v USA odkúpiť späť 115 tisíc áut, hojenie potrvá tri roky

07.01.2016, 09:38
Autor:
ČTKČTK
Podľa šéfa Volkswagenu Müllera budú zmeny po škandále trvať až tri roky.

Nemecký automobilový koncern Volkswagen bude v Spojených štátoch v dôsledku emisného škandálu nútený odkúpiť od zákazníkov približne 115 000 naftových vozidiel umožňujúcich falšovanie testov emisií. Informoval o tom denník Süddeutsche Zeitung.

Plná kúpna cena

Americkí zákazníci podľa denníka dostanú od firmy späť plnú kúpnu cenu, alebo získajú výraznú zľavu na nový automobil.

Ostatné automobily, ktorých sa škandál v USA týka, budú podľa Volkswagenu vyžadovať veľkú úpravu, ktorá si vyžiada značné náklady na súčiastky a dlhý pobyt v servise, píše Süddeutsche Zeitung.

Americké ministerstvo spravodlivosti tento týždeň podalo na Volkswagen civilnú žalobu kvôli tomu, že do takmer 600 000 naftových vozidiel v USA inštaloval zariadenie, ktoré umožňovalo skrývať pri testoch emisií vysoko nadlimitné hodnoty oxidov dusíka


Prečítajte si viac: Američania sa vrhli do nového boja s VW. Využijú na to všetky možnosti


Volkswagen už skôr priznal, že softvér umožňujúci manipulovať s emisnými testami inštaloval do približne 11 miliónov naftových áut po celom svete. Škandál sa týka aj 1,2 milióna vozidiel českej divízie Škoda Auto.

Šéf VW: Zmeny po škandále môžu trvať až tri roky

Volkswagenu bude trvať dva až tri roky, kým po škandále okolo merania emisií dokončí zmenu stratégie a podnikovej štruktúry. Nemeckému týždenníku Wirtschaftswoche to povedal šéf spoločnosti Matthias Müller. Skupina by sa podľa neho mala do budúcna miesto zvyšovaní predaja zamerať na zlepšovanie ziskovosti.

"Strategické preorientovanie skupiny potrvá určite dva až tri roky a nebude to žiadna hračka," povedal Müller v rozhovore. Müller dodal, že Volkswagen sa prestane zameriavať na zvyšovanie objemu výroby a predaja. Svojich konkurentov bude chcieť naopak porážať v ziskovosti.

Honba za novými rekordmi

Odbyt vozidiel sa počas Müllerovho predchodcu Martina Winterkorna zdvojnásobil na viac ako desať miliónov ročne a Volkswagen vlani dočasne predstihol Toyotu na pozícii najväčšieho svetového predajcu áut. "Honba za novými rekordmi v predaji z môjho hľadiska nedáva moc veľký zmysel," povedal výkonný šéf skupiny.

Müller chce tiež aj cez škandál s emisiami pri naftových vozidlách ďalej pokračovať v dieselovej ofenzíve na americkom trhu. Šéf Volkswagenu tento týždeň zavíta do USA prvýkrát od vlaňajšieho septembra, keď škandál s meraním emisií v naftových autách Volkswagenu vypukol.

01 - Modified: 2007-12-30 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Schengen nevyhnal Rusov z hotelov
01 - Modified: 2025-12-17 15:05:17 - Feat.: - Title: Von der Leyenovej kategorické nie vystriedal ústup. Spaľováky zostanú aj po roku 2035 a v hre sú ďalšie zmeny 02 - Modified: 2025-12-17 13:02:52 - Feat.: - Title: Volkswagen spustil vlastnú výrobu batérií pre elektromobily, prvý závod otvoril v Nemecku 03 - Modified: 2025-12-10 18:32:52 - Feat.: - Title: Stiahli slovenský priemysel nadol zločinci za počítačmi? Automobilky hlásia veľký prepad, vinník je nejasný 04 - Modified: 2025-12-12 14:36:44 - Feat.: - Title: Podarený rodinný Ford, ktorý svoj pôvod skvele maskuje. Na jeho meno nepozerajte 05 - Modified: 2025-11-28 08:37:03 - Feat.: - Title: Realita automotive sektoru u nás: rekordné zisky nezakryjú problémy, prídu turbulentné časy
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/financie-a-burzy, menuAlias = financie-a-burzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
18. december 2025 12:40