StoryEditor

Divákov Super Bowlu zabavia najdrahšie reklamy na svete. Pozrite si tie najlepšie

01.02.2015, 11:45
Autor:
iDnes.cziDnes.cz
Cena za 30 sekúnd o prestávke finále ligy amerického futbalu opäť prekonala rekordy.

V nedeľu večer odvysielajú americké televízne stanice sériu najdrahších reklamných spotov. Cena za 30 sekúnd o prestávke finále ligy amerického futbalu opäť prekonala rekordy. Pozrite sa, čím chcú výrobcovia zákazníkov nalákať.

Ide ešte vôbec o šport, alebo len nekonečnú reklamu? Táto otázka padá v súvislosti s veľkými športovými udalosťami tak často, že sa z nej už stalo otrepané klišé. Pochybnosť, či hra len zbytočne nenarúša propagáciu produktov, však nie je viac na mieste asi nikde inde než pri Super Bowlu - finále severoamerickej futbalovej ligy.

Zatiaľ čo väčšina Európanov má len matné povedomie o pravidlách amerického futbalu a nedeľný večer ich tak necháva úplne pokojnými, v USA udalosť k televíznym obrazovkám spoľahlivo priláka milióny divákov. A s nimi aj reklamných stratégov najväčších svetových spoločností.

Ceny reklamy tak tento rok opäť dosiahli rekord. 30- sekundový spot stojí 4,5 milióna dolárov. To je o 300 tisíc dolárov viac ako vlani. Ako upozornil nemecký server Die Welt, pri prvom finále v roku 1967 stálo tridsať sekúnd 275 tisíc. Mať reklamu v prestávke počas zápasu sa pre firmy stalo otázkou prestíže, ktorú sú ochotné draho zaplatiť.

Mercedes sa tento rok inšpiroval známou bájkou o korytnačke a zajacovi:

Pepsi stavila na roztomilé zvieratká. Nasledujúce video sa však počas samotnej prestávky neobjaví. Ide o sériu reklám, ktorými výrobca nápojov láka na Super Bowl:

Nie vždy však stávka na roztomilé zvieratká oplatí. Server denníka Der Spiegel upozornil, že spoločnosť GoDaddy musela tento rok chystaný spot so šteňaťom stiahnuť. Príbeh psa, ktorý vyskočí z idúceho auta a po náročnej ceste sa vráti na rodnú farmu, na čo ho jej majiteľka obratom odošle v balíku späť novým pánom, pripadal ľuďom necitlivý a propagujúci masový obchod so zvieratami v nevyhovujúcich podmienkach.

Výrobca piva Bud Light radšej stavil na legendárnu počítačovú hru Pac-Man v reálnom svete:

V roku 1994 si ešte veľa ľudí nedokázalo predstaviť, čo to znamená internet. BMW do svojej reklamy umiestnil pár, ktorý sa pred viac ako dvadsiatimi rokmi čudoval nad znamienkom @ a tento rok sa rovnako čudujú novému modelu vozidla:

Ťažko povedať, či sa tohtoročným ročníkom budú cítiť utvrdení vo svojich názoroch tí z reklamných kreatívcov, ktorí zastávajú názor, že "sex predáva", alebo skôr ich odporcovia, podľa ktorých nahota len parazituje na značke, ktorú by si vlastne mal divák zapamätať. Z reakcií na sociálnych sieťach aj v zahraničných médiách však zatiaľ vyplýva, že víťazom tohtoročného Super Bowl je reklama na prírodný burger:

01 - Modified: 2007-03-03 16:55:00 - Feat.: 0 - Title: Práce na rekonštrukcii hraničného priechodu Vo Vyšnom Nemeckom pokračujú
01 - Modified: 2024-09-24 13:05:25 - Feat.: - Title: Slováci dali na hazard miliardu. Navrhujeme obmedziť reklamu, spôsobuje rozvrat rodín, znie z KDH 02 - Modified: 2024-09-20 20:28:46 - Feat.: - Title: Francúzske mediálne skupiny chcú žalovať Google pre postupy v online reklame. Žiadajú miliardu eur 03 - Modified: 2024-09-10 10:00:00 - Feat.: - Title: Apple natáčal reklamu na nové zariadenia aj u susedov. Poznáte tieto české lokality? 04 - Modified: 2024-08-09 11:30:00 - Feat.: - Title: VIDEO Tento film nikto z nás nikdy neuvidí. Jeho premiéra je naplánovaná na rok 2115, o čom vlastne je? 05 - Modified: 2024-07-19 09:00:00 - Feat.: - Title: Veľké sľuby zostali nenaplnené. Vodíková budúcnosť Toyoty končí hanbou a žalobou
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/financie-a-burzy, menuAlias = financie-a-burzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
20. november 2024 23:18