Juhokórejská automobilka Hyundai Motor a k nej pridružená Kia Motors majú zdvihnúť globálny predaj vozidiel o 2,5 percenta v roku 2015, čo by bol najpomalší rast od roku 2006. Dôvodom je veľká konkurencia na medzinárodných trhoch. „Tieto automobilky budú mať v tomto roku pomalý rast, pretože ani jeden z nich nemá žiadny priestor na zvýšenie výkonu bez nových zariadení rovnako ako nemajú priestor na rozširovanie v tomto roku,“ povedal Koh Tae Bong, analytik spoločnosti HI Investment & Co v Soule.
Japonskí výrobcovia majú konkurenčnú výhodu
Kombinované dodávky spoločnosti „sa zvýšia o 2,5 percenta na 8,2 milióna vozidiel v roku 2015,“ povedal predseda oboch automobiliek Chung Mong Koo počas novoročného prejavu zamestnancom v Soule. To by bol najpomalší rast od roku 2006. Prognóza bola však v súlade s odhadmi analytikov spoločnosti Bloomberg, ktorí rátali tiež s 8,2 milióna vozidlami. Hyundai a Kia aktívne reagujú na globálne ekonomické neistoty a slabší jen, ktorý dáva japonským výrobcom automobilov konkurenčnú výhodu. Na upokojenie trhu chcú do roku 2018 zvýšiť kombinované dodávky o 38 percent v Číne ako aj zaviesť aktualizované verzie športovo- úžitkových automobilov ako Tucson a Sportage.
Akcie bez zmeny
Hyundai plánuje zvýšiť predaj o 1,7 percenta na 5,05 milióna vozidiel v roku 2015, zatiaľ čo cieľom Kii je zvýšenie o 3,6 percenta naviac ako tri milióny kusov.
Akcie Hyundai a Kia nezaznamenali žiadne výkyvy.