StoryEditor

Čokoláda, ktorá sa neroztopí ani pri horúčavách. Novinka pohne trhom

30.12.2015, 19:44

Švajčiarska spoločnosť Barry Callebaut, ktorá je najväčším svetovým výrobcom čokolády, spúšťa predaj čokolády, ktorá sa neroztečie ani pri tropických horúčavách. Tvar a chuť si zachová aj pri 38 stupňoch Celzia. Spoločnosť si od odolnej čokolády sľubuje úspech na trhoch v Afrike alebo v Latinskej Amerike, píše iDnes.cz.

Odstráni prekážky

Či už je zabalená v lesklom papieri, v tvare vianočnej dekorácie alebo má podobu obyčajnej tabuľky, predaj luxusnej čokolády v teplom počasí je problém. Švajčiarska spoločnosť Barry Callebaut ale prišla na riešenie tohto problému. Po niekoľkých rokoch výskumu na trh uvádza maškrtu, ktorá si pôvodnú chuť a tvar ponechá aj pri teplote 38 stupňov Celzia.

Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti Antoina de Saint-Affriqueho má nový cukrársky výrobok potenciál zmeniť celé čokoládové odvetvie. "Odstraňujeme všetky možné prekážky na ceste k našim zákazníkom. Nie všetky obchody sú totiž klimatizované," uviedol Affrique pre britský denník Financial Times. Zároveň vyzdvihol výhodu ľahšej prepravy teplu odolnej čokolády.

Nie sú jediní

Uvedenie nového výrobku na trh prichádza v čase, keď predaj sladkostí celosvetovo klesá. Odbyt luxusných čokolád v Číne spomalila protikorupčná kampaň prezidenta Si Ťin-pchinga. Západné trhy sa zase stretávajú s odlivom milovníkov čokolády smerom ku zdravším tyčinkám. Barry Callebaut s novým produktom mieri na trhy Latinskej Ameriky, Afriky, ale aj Blízkeho východu a juhovýchodnej Ázie.

Švajčiari z Barry Callebaut nie sú jediní, kto po neroztekajúcej sa čokoláde pokukuje. Konkurenčná firma Nestlé si vlastný recept na "teplokrvnú čokoládu" už necháva patentovať. Odolnú čokoládu testujú aj Američania z Hershey, ktorí ju chcú na mimoamerický trh uviesť už budúci rok.

Ani jedna zo spoločností sa o svoj recept na slnko odolnú sladkosť nechce podeliť. Päťdesiatjedenročný Affrique verí, že Barry Callebaut, bude prvý, ktorý obľúbenú sladkosť ponúkne na pultoch neklimatizovaných stredoafrických obchodov.

01 - Modified: 2007-12-19 17:26:05 - Feat.: 0 - Title: V nemocniciach tiká časovaná bomba
01 - Modified: 2022-09-06 09:57:25 - Feat.: - Title: Rozuzlenie kampane s motívom čokolády. Ide o veľký rebranding známej značky 02 - Modified: 2022-07-17 15:24:43 - Feat.: - Title: Zrýchľujúca sa inflácia znižuje dopyt po čokoláde 03 - Modified: 2022-07-07 11:57:42 - Feat.: - Title: Spotreba čokolády sa vlani zvýšila, každý Slovák zjedol priemerne štyri kilogramy 04 - Modified: 2022-07-07 07:00:00 - Feat.: - Title: Dnes je medzinárodný deň čokolády. Táto sladkosť vám zlepší pamäť a predĺži život 05 - Modified: 2022-05-19 09:50:09 - Feat.: - Title: Asociácia vo Francúzsku žaluje Ferrero a Nestlé: Spôsobili ste ťažkosti desiatkam ľudí
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/financie-a-burzy, menuAlias = financie-a-burzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
27. september 2022 23:49