StoryEditor

Jančura zbrojí na Prahu. Svoju flotilu taxíkov doplní o 600 "zelených" Octavií

03.11.2015, 10:23
Radim Jančura pripravil najväčší nákup áut od vstupu na trh pražskej taxislužby.

Do flotily jeho Tick Tack Taxi pribudne počas troch rokov 600 vozidiel Škoda Octavia s pohonom na stlačený zemný plyn CNG. Zároveň chystá masívny nábor vodičov.

Doteraz jazdilo pre Jančurovu firmu zhruba sto bielych Audi A6 a rovnaký počet vodičov. Taxislužba brnenskému podnikateľovi navyše nezarábala a musela prejsť zo zamestnaneckého systému k tradičnému modelu SZČO.

Napriek tomu sa šéf skupiny Student Agency rozhodol v tomto špecifickom odbore pokračovať, a naopak výrazne expandovať. Podľa zistení serveru Lidovky.cz dostane od Škody Auto prvých sto Octavií na CNG ešte do konca tohto roka. Počas nasledujúcich troch rokov ich bude dokonca 600.

Tick Tack podporuje "zelenú" cestu

Obstaranie nových áut potvrdil bez ďalších podrobností hovorca Student Agency Aleš Ondrůj. "Hodláme výrazne posilniť naše služby a vstúpiť do ďalšieho segmentu na trhu so špičkovými vozidlá Škoda Octavia s ekologicky šetrným pohonom na CNG," uviedol Ondrůj.

O zaujímavý obchod ide aj z pohľadu dodávateľa. "Sme radi, že spoločnosť Tick Tack Taxi pozitívne zhodnotila našu ponuku ekologického a ekonomického modelu Octavia G-TEC s pohonom na CNG. Veríme, že flotila sto vozidiel (ktoré Škoda dodá do konca roka - pozn. Red.) Vhodne doplnia existujúci vozový park spoločnosti," doplnil hovorca Škody Auto Vítězslav Pelc.

Okrem Octavií aj ďalších 300 áut

Tick ​​Tack Taxi v spojitosti s nárastom počtu vozidiel chystá logicky tiež masívny nábor vodičov. Vzhľadom k tomu, že s autami budú jazdiť vodiči na živnostenský list, je pravdepodobné, že pre každé auto musia manažéri Tick Tack Taxi nájsť šoféra. Predtým sa vodiči vo firme na autách striedali.

Navyše v polovici septembra podpísala Jančurova spoločnosť okrem už spomínaných Octavií ďalší kontrakt na 300 áut. Vzhľadom k tomu, že si vozidlá vybavuje spravidla na operatívny lízing a po uplynutí určitej doby časť z nich vyradí, nemožno počty strojov jednoducho sčítať s vyššie uvedenými Octaviami.

Ako zohnať vodiča?

Avšak je isté, že Tick Tack Taxi musí do svojich radov prilákať stovky nových tvárí. A to nebude úplne jednoduché.

"V dnešnej dobe nie je jednoduché zohnať dvadsať vodičov, nieto 300. Tí ľudia musia napríklad prejsť skúškami. Trh je navyše svojím spôsobom rozobratý," uviedol pred časom k expanzii Jančurovej firmy šéf Asociácie koncesionárov v taxislužbe Karel Holcman.

Podľa jeho odhadov jazdí po Prahe zhruba päť tisíc legálnych aj "čiernych" taxikárov, počty vychádzajú zhruba pol na pol. Nie všetci sa ale tejto práci venujú na plný úväzok, časť vodičov jazdí len cez víkendy, prípadne ponúkajú svoje služby pri väčších akciách.

Pre lepšiu predstavu pomeru síl na trhu: najväčšia česká taxislužba AAA Rádiotaxi prevádzkuje približne 1200 áut.

SZČO je cesta

Radim Jančura vstúpil do sveta pražskej taxislužby pred viac ako dvoma rokmi. V malej firme Tick Tack Taxi si kúpil väčšinový podiel a vyhlásil smelé ciele: očistiť povesť metropolitných taxikárov jasne deklarovanými cenami, striktným používaním GPS navigácií a hlavne vodiči nezaťaženými minulosťou zo služby v iných pražských taxislužbách.

Lenže zamestnanecký model sa ukázal ako príliš nákladný, preto firma prešla na systém SZČO bežný prakticky vo všetkých spoločnostiach prevádzkujúcich taxislužbu.

Doplní luxusnú flotilu

Zmení sa tiež vozový park. Doteraz pre Tick Tack jazdili takmer výlučne biele limuzíny Audi A6. Počas troch rokov pribudnú Škody Octavie. Firma zatiaľ nespresnila, akú značku áut si Jančurova firma zaobstarala septembrovým podpisom 300 nových vozidiel.

Tick ​​Tack Taxi je súčasťou skupiny Student Agency podnikateľa Radima Jančura. Vlani dosiahla obrat 7,5 miliardy korún (277 miliónov eur), čo bol oproti predošlému roku nárast okolo desiatich percent.

Okrem pražskej taxislužby sa firma dlhodobo venuje predaju leteniek, pracovných pobytov pre študentov a od roku 2004 sa výrazne zamerala na dopravu. Vtedy začala prevádzkovať autobusové linky s vozidlami v typickej žltej farbe.

Od roku 2011 sa pod značkou RegioJet pustila aj do železničného podnikania na trase medzi Prahou a Ostravou. V súčasnej dobe jazdí firma so svojimi vlakmi aj do Košíc a tiež na dvoch slovenských vnútroštátnych linkách.

01 - Modified: 2007-10-30 12:04:30 - Feat.: 0 - Title: Dzurindovci ponúknu prezidentského kandidáta opäť ako prví
01 - Modified: 2022-04-04 05:47:25 - Feat.: - Title: Revolúcia na železnici. Na hlavnej trati pribudnú expresy a zmení sa systém prestupov 02 - Modified: 2022-02-04 13:49:14 - Feat.: - Title: Nová diaľnica pri Bratislave vyprázdnila vlaky. Cestujúcich „kradnú“ aj autobusy 03 - Modified: 2021-04-28 16:47:33 - Feat.: - Title: Ministerstvo vyhlasuje pseudosúťaže, ktoré neprinášajú výsledky, tvrdí RegioJet 04 - Modified: 2020-12-15 12:03:51 - Feat.: - Title: Znárodnime Donovaly 05 - Modified: 2020-12-15 10:24:28 - Feat.: - Title: Meškanie vyše tisíc minút. Štát na južnej trati zlyháva
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/financie-a-burzy, menuAlias = financie-a-burzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. apríl 2024 00:01