Americká spoločnosť Facebook, ktorá je prevádzkovateľom najväčšej svetovej sociálnej siete rovnakého názvu, zvýšila vo štvrtom štvrťroku tržby medziročne o 52 percent na 5,84 miliardy dolárov (5,36 miliardy eur). Prvýkrát tak prekročili hranicu piatich miliárd dolárov. Zisk sa zvýšil viac ako dvojnásobne, uviedla firma v dnešnom oznámení.
Tržby z reklamy, na ktorých je Facebook závislý z viac ako 95 percent, podporili nové reklamné formáty a zlepšenie na poli mobilných aplikácií. Reklamné príjmy sa zvýšili o 57 percent na 5,64 miliardy dolárov; z toho tržby z reklamy na mobilných aplikáciách dosiahli 4,5 miliardy dolárov a ich podiel na celku dosiahol 80 percent proti 69 percentám pred rokom.
Analytici oslovení agentúrou Reuters v priemere predpovedali, že na tržbách z mobilnej reklamy Facebook získa len 4,1 miliardy dolárov. Celkové tržby odhadovali na 5,37 miliardy dolárov.
Silný rast reklamných príjmov súvisel s predvianočnou nákupnou sezónou, kedy sa výdavky na reklamu všeobecne zvyšujú. K ich vzostupu ale prispel aj prudký nárast sledovania videa cez mobilné aplikácie.
Čistý zisk dosiahol za tri posledné mesiace minulého roka 1,56 miliardy dolárov proti 696 miliónom dolárov o rok skôr. Akcie firmy na výsledky hospodárenia reagovali rastom o viac ako šesť percent a za posledný rok získali cez 30 percent.
Na konci minulého roka mal Facebook asi 1,59 miliardy aktívnych užívateľov mesačne, čo bolo o 14 percent viac ako pred rokom. Z toho 1,44 miliardy sa ich pripájalo na Facebook z mobilných prístrojov.