Česká automobilka Škoda Auto dosiahla v 1. kvartáli 2015 medziročný nárast predaja o 7,2 percenta na rekordných 265 100 vozidiel. Informovala o tom agentúra Reuters.
Vďačí za to najmä dobrým marcovým výsledkom. Škoda predala v marci 102 100 áut. Prvýkrát v histórii firmy tak jej mesačný odbyt prekročil hranicu 100 000 vozidiel.
V západnej Európe dosiahla Škoda v marci 2015 nárast predaja o 2,6 percenta na 46 600 vozidiel a za celý 1. kvartál stúpol jej odbyt na západoeurópskom trhu medziročne o 1,6 percenta na 106 000 áut.
Slabý predaj v Rusku
Vo východnej Európe vrátane Ruska predala Škoda v marci len 7100 vozidiel, o 3600 menej ako v rovnakom mesiaci minulého roka. Aj za celý 1. štvrťrok odbyt českej automobilky v tomto regióne klesol o 4200 na 22 300 áut.
V Rusku pritom dodala firma zákazníkom v marci len 4600 vozidiel, o 3200 menej ako pred rokom, a za celý 1. kvartál sa jej odbyt na ruskom trhu znížil o 3600 na 15 300 áut.
V rámci krajín strednej Európy vrástol marcový odbyt Škody medziročne o 14,3 percenta na 15 300 automobilov a v 1. štvrťroku sa zvýšil o 15,3 percenta na 43 200 kusov.
Na najväčšom trhu automobilky v Číne si jej modely kúpilo v marci 25 200 klientov, čo predstavuje medziročný nárast o 24,4 percent a za celý 1. kvartál jej odbyt v tejto ázijskej krajine stúpol o 15,6 percenta na 71 700 vozidiel.
Rekord pre Audi
Audi predalo v marci 2015 viac áut ako v kedykoľvek doteraz. Napriek tomu zaostalo za svojím konkurentom Mercedes-Benz. Informovala o tom agentúra DPA.
Nemecký výrobca prémiových áut v marci tohto roka predal rekordných 177 950 nových vozidiel. To je o 4,4 percenta viac ako v rovnakom období vlani. Odbyt Mercedesu však vyskočil až takmer o 16 percent na 183 500 nových osobných áut.
Neobvykle slabý nárast zaznamenalo Audi na najväčšom svetovom trhu v Číne, kde sa odbyt automobilky v marci zvýšil len o 1,5 percenta. Na porovnanie: predaj Mercedesu na čínskom trhu stúpol takmer o 20 percent, stuttgartský výrobca však napriek tomu v Číne ešte stále zaostáva za Audi približne o tretinu.