Ročne ľudia na celom svete vypijú približne 500 miliárd šálok kávy, a to je číslo, kvôli ktorému sa oplatí isť do horkého biznisu. Najobľúbenejší horúci nápoj zlákal aj nemeckú rodinu Reimannovcov, ktorí za posledné štyri roky naliali do kofeínového biznisu 30 miliárd dolárov.
Čítajte viac: Nemci budujú kofeínové impérium
Poslednou akvizíciou je americká spoločnosť z Massachusetts Keurig Green Mountain, ktorá je lídrom na severoamerickom trhu vo výrobe kávovarov na kapsuly, čoraz populárnejšieho spôsobu pitia kávy, ktorý si už v biznise získal 40-percentný podiel. Reimannovci a ich holdingová spoločnosť JAB majú svojím vstupom na svetovú „plantáž“ jasný cieľ.
„JAB skupuje konkurenciu, a to aj zvučných mien, aby mohla súťažiť s globálnym lídrom Nestlé,“ hovorí Lukáš Lóci z Capital Markets. Švajčiarka spoločnosť Nestlé vďaka silnému postaveniu v Európe hrá v kávovom odvetví celosvetový prím. Zatiaľ.