Kým ostatné automobilky sa snažia čo najviac preniknúť na čínsky trh a expandovať tam, nemecký Opel zvolil presne opačnú stratégiu. Spoločnosť patriaca ku koncernu General Motors sa totiž rozhodla z Číny odísť. Jadrom problému sú príliš slabé predaje, ktoré automobilku na tamojšom trhu sprevádzajú. Za minulý rok sa predalo iba niečo vyše cez 4 000 vozidiel. Pre porovnanie, česká Škoda Auto tu už predala okolo 200 tisíc vozidiel.
Chce sa zachrániť
Najľudnatejšia krajina sveta sa v roku 2009 stala najvýznamnejším automobilovým trhom a z pozície jednotky vytlačila Spojené štáty. V roku 2012 sa v Číne predalo 18,5 milióna vozidiel. Preto je krok Opelu v tomto smere pomerne prekvapivý, vzhľadom na výsledky sa ale očakával.
Aktivity spoločnosti ale pochované nie sú a koniec podnikania v Číne rozhodne neznamená zánik firmy. V Rüsselsheime sa chystajú investície za 245 miliónov eur do výroby nového modelu a rovnako tak je jasné, že sa v tomto meste začne produkcia vozidiel Buick pre Spojené štáty.
Automobilka pravdepodobne neodhadla vkus Číňanov, vlani tam našlo svojich majiteľov iba 4 365 vozidiel tejto značky. Ruka v ruke s týmito výsledkami ide aj vyjadrenie firmy, ktoré odmietlo expanziu z dôvodu príliš veľkých nákladov. Problémy spoločnosti ale nie sú len v Číne. Automobilka dlhodobo čelí úbytku predajov a kvôli tomu aj slabšiemu zisku. Opel je súčasťou najväčšej americkej automobilky General Motors. Tá v minulosti uvažovala o jeho predaji, nakoniec sa ho ale rozhodla reštrukturalizovať vlastnými silami. Tento rok bude uzavretý závod v nemeckom meste Bochum.