Silný športový rok vypredáva televízory. Ukazujú to štatistiky jednotlivých predajcov čiernej techniky. Výnimkou nie je ani tento rok, keď okrem práve prebiehajúcich majstrovstiev sveta v hokeji, na športových fanúšikov čaká ešte futbalové Euro vo Francúzsku a OH v Riu.
Počas veľkých športových podujatí je každoročne zvýšený záujem o kúpu televízorov. Na Slovensku je to samozrejme hokej alebo futbal, potvrdzuje Ondrej Majtán z TPD Euronics. Priznáva však, že futbal "predáva" viac ako hokej.
Ako uvádza hovorkyňa Datart International Iva Pavlousková, športové podujatia majú vo všeobecnosti pozitívny vplyv na predaj televízorov. Zvýšený záujem o takmer 40 percent oproti bežnému obdobiu zaznamenal tento predajca v súvislosti s majstrovstvami sveta v hokeji.
"Slováci kupujú televízory na Vianoce a na hokej," tvrdí riaditeľ Hej.sk Vladimír Sušil. "Minulý rok nám predaj televízorov v období pred a počas hokejových majstrovstiev sveta narástol o 21 percent a tento rok očakávame podobný výsledok," uviedol.
Najsilnejší športový rok sa však hokejovým šampionátom len začína. Už v júni je tu futbalové EURO, na ktorom bude mať slovenský tím historickú premiéru. A preto sa očakávajú rekordy. Podobne ako pred štyrmi rokmi v Čechách, keď tím našich západných susedov hral na záverečnom turnaji v Poľsku a na Ukrajine. Podľa Sušila v tom čase šli televízory "na dračku". Celkovo sa tesne pred Eurom predalo v Čechách viac ako 20-tisíc televízorov.