Taliansky poisťovací koncern Generali preveruje odchod z nestrategických krajín a namiesto toho chce posilniť svoju prítomnosť v Ázii.
Podľa predstaviteľa Generali Frédérica de Courtoisa za najdôležitejšie trhy v Európe považujú Rakúsko, Španielsko, Švajčiarsko a Turecko, hoci veľký význam prikladajú aj Taliansku, Francúzsku, Nemecku.
Rovnako ostáva poisťovňa aj na našom trhu. "Región strednej a východnej Európy zostáva pre Skupinu Generali aj naďalej strategickým regiónom," povedal pre HNonline hovorca slovenskej pobočky Milan Janásik. Medzi strategické ciele poisťovne je rast v Ázii, odkiaľ by do roka 2020 malo pochádzať 28 percent celokoncernových tržieb.
"Máme pevnú pozíciu v Číne, Indii, Vietname a Indonézii, kde sme šiestou najväčšou zahraničnou poisťovňou. V Číne patríme medzi tri najsilnejšie nadnárodné poisťovacie spoločnosti," povedal Courtois v rozhovore pre milánsky denník Sole 24 Ore. Dôležitým regiónom pre Generali je aj Južná Amerika, napríklad, v Argentíne je trhovou jednotkou.
Generali v snahe podporiť svoj rast v zahraničí stavil na lokálnych partnerov, pričom nie sú vylúčené ani akvizície či spoločné podniky.
Generali v súčasnosti preveruje svoju prítomnosť v 13 až 15 krajinách a pokiaľ podnikanie nebude výraznejšie ziskové, plánuje sa z trhu stiahnuť. Predaj podielov by mal do roka 2018 priniesť do pokladne minimálne jednu miliardu eur. Racionalizácia v nestrategických krajinách môže obsahovať aj prepúšťanie.