Tento piatok vstúpi v Česku do platnosti zákon, ktorý zakazuje prítomnosť bilbordov v blízkosti diaľnic a ciest prvej triedy. Podľa ministerstva sa tak zvýši na cestách bezpečnosť. Tvrdí, že tisíce pútačov rozptyľujú vodičov a znižujú mieru ich pozornosti. Prevádzkovateľom veľkoplošnej reklamy sa zámer nepáči, spoločnosť BigBoard prišila s originálnym nápadom.
V okolí českých diaľnic sa nachádza vyše 800 bilbordov, celkovo sa opatrenie dotkne zhruba troch tisícok pútačov, pripomína portál Lidovky.cz.
Záplava českých vlajok
Reklamná firma Czech Outdoor, ktorá spadá pod spomínanú spoločnosť BigBoard, "vytapetovala" pútače českou vlajkou. Odvoláva sa pritom na zákon.
"Z legislatívy sa nesmie odstraňovať česká vlajka, pretože je to štátny symbol," uviedol pre Lidovky Petr Vomáčka z Ústredného automotoklubu. "Či to vyjde, to je vec druhá. Nie je popísané, ako môže alebo nemôže súkromný objekt narábať so štátnym symbolom," pripomína.
Zväz prevádzkarov reklamy takýto kalkuk odmieta. V hre je aj právna dohra.
Päť rokov v platnosti
Zväz prevádzkarov vonkajšej reklamy už predtým uviedol, že sa chystá s Českom súdiť o ušlý zisk. "Zákon je nielen zbytočný, nepraktický a v niektorých svojich ustanoveniach dokonca nezmyselný, jeho prijatie ale predovšetkým odporuje Ústave ČR," uviedol hovorca zväzu.
Zákon je v platnosti päť rokov, do prvého septembra musia prevádzkovatelia pútače odstrániť. Ak to nespravia, úrady im pošlú výzvu. Ak napriek tomu nedôjde k náprave, začnú úrady bilbordov odstraňovať a náklady budú vymáhať.