Niektoré pivovary na Slovensku plánujú zvýšiť ceny piva. Jedným z dôvodov je nárast vstupných nákladov.
Heineken Slovensko od 1. januára 2018 upraví cenu piva a cideru nahor maximálne do 3,5 percenta. Spoločnosť tak reaguje na výrazný nárast vstupných nákladov na výrobu svojich produktov v ostatných rokoch, predovšetkým surovín a obalových materiálov, ceny práce a energií.
Spoločnosť plošne nezvyšovala ceny od januára 2013. "V posledných rokoch sme zachovali ceny nášho piva a ciderov aj napriek neustále rastúcim nákladom. Za posledné obdobie však obalové materiály, najmä plechovky, zdraželi až o 27 percent a komodity ako pivovarnícky slad o 6 percent, ovocné šťavy ako dôležitá ingrediencia našich ciderov až o 70 percent.
To sú popri nepretržitom náraste cien energií a ceny práce hlavné dôvody, ktoré nás primäli premietnuť túto skutočnosť do našich predajných cien," vysvetlil Odin Goedhart, generálny riaditeľ spoločnosti Heineken Slovensko.
Podľa vyjadrenia spoločnosti Pivovary Topvar ceny jednotlivých značiek produktov upravujú postupne, nie plošne. Zvyšovanie cien piva v rámci portfólia spoločnosti sa týka len troch značiek. Od 1. januára 2018 pristupuje spoločnosť k úprave cien piva Veľkopopovický Kozel 10 baleného v plechovkách a pív Veľkopopovický Kozel 11, Radegast a Topvar určeného do prevádzok.
Cena piva Veľkopopovický Kozel 10, baleného v plechovkách sa naposledy upravovala v roku 2013, no nešlo o zdražovanie, naopak o zlacnenie. Súčasná úprava ceny sa tak vracia na jej úroveň z roku 2011 a 2012. Samotná výsledná cena bude na uvážení každého predajcu.
"Jedným z dôvodov zdraženia piva Veľkopopovický Kozel 10, baleného v plechovkách, je výrazný nárast nákladov spojených s balením piva práve do plechoviek. Ceny produktov určených do prevádzok sa upravujú priebežne, na základe vývoja na pivnom trhu," uviedol pre TASR Ján Chudík, špecialista firemnej komunikácie, Pivovary Topvar.