StoryEditor

Európske prístavy sú v koncoch. Kontajnery sa kopia a nemá ich kto odvážať

21.10.2021, 00:00
Vysoký dopyt a nedostatok vodičov kamiónov sa podpísali pod zhoršujúcu sa situáciu v prekladiskách tovaru po celom svete. Problémy budú pretrvávať aj budúci rok. Riešením paradoxne môže byť rast cien.

„Na severnej pologuli sa dostávame do zimného obdobia, ktoré prinesie návrat aj k bežným výzvam: snehu, vetru a zatváraniu terminálov. Nevieme, čo sa stane,“ povedal v rozhovore pre BBC 5 Lars Mikael Jensen, ktorý v najväčšej lodnej prepravnej spoločnosti na svete Maersk vedie globálne oceánske siete. „Nedokážem posúdiť, či už sme za tým najhorším,“ priznal.

Sezónne zhoršenie podmienok totiž len pridá k už preplneným prístavom, v ktorých bolo podľa dát ďalšieho globálneho prepravcu Kuehne+Nagel v piatok celosvetovo „zaseknutých“ 584 kontajnerových lodí.

Seaexplorer

​To je podľa Financial Times dvojnásobok oproti minuloročným číslam. S neľahkou situáciou sa teraz vyrovnávajú viaceré európske lodné prekladiská. V najväčšom britskom vo Felixstowe podľa Jensena niektoré z lodí čakali na zakotvenie štyri až sedem dní.

Problémy, aj keď v menšej miere, sa nevyhli ani najvýznamnejším európskym prekladiskám. Čakanie v Hamburgu sa natiahlo na takmer tri dni, podobne dlho si nákladné plavidlá postoja aj v Antverpách. V Rotterdame sa oneskorenie...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
25. máj 2022 05:38