„Na severnej pologuli sa dostávame do zimného obdobia, ktoré prinesie návrat aj k bežným výzvam: snehu, vetru a zatváraniu terminálov. Nevieme, čo sa stane,“ povedal v rozhovore pre BBC 5 Lars Mikael Jensen, ktorý v najväčšej lodnej prepravnej spoločnosti na svete Maersk vedie globálne oceánske siete. „Nedokážem posúdiť, či už sme za tým najhorším,“ priznal.
Sezónne zhoršenie podmienok totiž len pridá k už preplneným prístavom, v ktorých bolo podľa dát ďalšieho globálneho prepravcu Kuehne+Nagel v piatok celosvetovo „zaseknutých“ 584 kontajnerových lodí.
To je podľa Financial Times dvojnásobok oproti minuloročným číslam. S neľahkou situáciou sa teraz vyrovnávajú viaceré európske lodné prekladiská. V najväčšom britskom vo Felixstowe podľa Jensena niektoré z lodí čakali na zakotvenie štyri až sedem dní.
Problémy, aj keď v menšej miere, sa nevyhli ani najvýznamnejším európskym prekladiskám. Čakanie v Hamburgu sa natiahlo na takmer tri dni, podobne dlho si nákladné plavidlá postoja aj v Antverpách. V Rotterdame sa oneskorenie...
Zostáva vám 85% na dočítanie.