Predaj nových osobných áut v Európskej únii v novembri medziročne klesol o 20,5 percenta na 713 346 áut. Vo svojej správe to dnes uviedlo Európske združenie výrobcov automobilov.
Predaj sa znížil piaty mesiac po sebe a tohtoročný november je najhorším novembrom v histórii záznamov, ktoré siahajú do roku 1993.
V Českej republike bol pokles v novembri oveľa miernejší a od januára do konca novembra už predaj vykazuje medziročný nárast. Netýka sa to ale predaja vozidiel Škoda.
Tri krajiny stále vykazujú rast
Za prvých 11 mesiacov tohto roku sa predaj nových automobilov v Európskej únii medziročne znížil o 0,04 percenta zhruba na 8,9 milióna.
Do minulého mesiaca silný rast zo začiatku roka vyrovnával pokles predaja spôsobený nedostatkom polovodičov a predaj áut sa do októbra úhrnom zvyšoval.
Tri z najväčších automobilových trhov Európskej únie do novembra stále vykazujú rast – Taliansko o 8,6 percenta, Španielsko o 3,8 percenta a Francúzsko o 2,5 percenta.
Tri z najväčších európskych automobilových trhov zaznamenali v novembri dvojciferné straty, rovnako ako mnoho ostatných trhov.
V Nemecku sa predalo o 31,7 percenta menej vozidiel, v Taliansku o 24,6 percenta a v Španielsku o 12,3 percenta. Viac áut sa v novembri medziročne predalo iba v Bulharsku, Írsku a v Slovinsku.
V Českej republike sa v novembri podľa Európskeho združenia výrobcov automobilov. predalo medziročne o 7,5 percenta menej nových áut, celkom 16 174. Od januára do konca novembra ale počet registrácií vykazuje rast o 4,4 percenta na 190 668 áut.
Nedarilo sa Volkswagenu
Z jednotlivých výrobcov sa v októbri nedarilo napríklad skupine Volkswagen, ktorá v EÚ predala medziročne o 33,7 percenta vozidiel menej.
Škoda Auto, ktorá je súčasťou skupiny, predaj v Európskej únii medziročne klesol o 28,6 percenta na 34 124 áut. Od januára do novembra sa skupine Volkswagen predaj znížil o 1,6 percenta. Škoda vykazuje prepad o 7,6 percenta.
Výrazne nižší predaj (mínus 23,5 percenta) mala v novembri aj skupina Stellantis, ktorej súčasťou sú značky Peugeot, Fiat alebo Citroën. O 28,3 percenta klesol v novembri predaj značke Daimler.
Pokles o 43,7 percenta zaznamenala americká automobilka Ford, naopak juhokórejská skupina Hyundai registruje nárast o 20,9 percenta.