Českému výrobcovi áut hrozí na našom trhu strata líderskej pozície v oblasti predajov. Tú roky okupoval s podielom pohybujúcim sa okolo 25 percent. Teraz mu však dýchajú na krk konkurenti z Ázie.
Žiadna značka v oblasti predaja osobných automobilov sa na našom trhu nikdy netešila takej obľube ako česká Škoda. Mladoboleslavský výrobca totiž na našom trhu rok čo rok dosahuje 20 až 25 percent celkových predajov. Bestsellery sú jasné. U Slovákov majú úspech najmä modely Fabia a Octavia.
Ešte začiatkom tohto roka sa zdalo, že si Škoda ukrojí z celého trhu tretinu. Vtedy výrobca vďaka odloženej spotrebe, rastu fleetových predajov a štartu produkcie nových modelov okupoval u nás viac ako 28 percent trhu a mimoriadne silní konkurenti ako Volkswagen, Hyundai či Kia mali problém dostať sa cez desať percent.
Úspešná značka však v týchto mesiacoch ráta obrovské škody. Dôvodom je čipová kríza, ktorá nedávno odstavila všetky tri výroby na domácom trhu, ako aj s tým spojené predĺženie dodacích lehôt jej modelov.
Na n...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-04 22:00:00 - Feat.: - Title: Sankcie za emisie uškodia všetkým, varuje šéf Škody. Elroq otestuje záujem o elektro
02 - Modified: 2024-09-28 22:00:00 - Feat.: - Title: ANALÝZA: Kto môže za pád Volkswagenu?
03 - Modified: 2024-09-28 22:00:00 - Feat.: - Title: Globálna šéfka Peugeotu pre HN: Strach z Číny nemám, zničiť nás chceli aj Japonci či Kórea a stále sme tu
04 - Modified: 2024-09-27 10:00:00 - Feat.: - Title: Premiéra je na spadnutie. Škoda odhaľuje posledné detaily pred debutom nového SUV
05 - Modified: 2024-09-26 09:00:00 - Feat.: - Title: Dobré riešenie neexistuje. Boj o clá na elektrické autá z Číny ešte nie je na konci