StoryEditor

Elektroautá majú problém s kľúčovým kovom. Ten viazne v Číne aj u protinožcov

10.01.2022, 23:00
Cena najmäkšieho kovu na svete, potrebného pri výrobe batérií, vlani päťnásobne narástla a tento trend má pokračovať.

Európa v oblasti mobility stavila na jediného koňa. Budúcnosť vidí v batériách a elektromotoroch. „Zelené“ vozidlá však robia veľké problémy výrobcom, lebo do nich musia masívne investovať a ešte ich aj zákazníkovi predať za prijateľnú cenu.

Spotrebiteľ zase okrem vyššej cenovky musí „prehltnúť“ aj problémy s dojazdom či nabíjaním.

​Problémy s cenou pritom mali byť čoskoro zažehnané, keďže elektromobily sa mali podľa odhadov vyrovnať autám so spaľovacím motorom už o tri roky.

Svedčil o tom aj dlhodobý trend poklesu hodnoty batérií, v roku 2010 v prepočte za jednu megawatthodinu stáli 1 200 dolárov, podľa posledných údajov je to zhruba 140 dolárov.

Tento vývoj mal pokračovať a do roku 2030 sa mal s rastúcimi ťažobnými a výrobnými kapacitami dostať pod 60 dolárov.

Brusel však môže tvrdo naraziť. Trh totiž zápasí s čoraz väčším nedostatkom strategickej komodity...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
25. máj 2022 05:45