Americký internetový obchod Amazon v druhom štvrťroku zvýšil tržby medziročne o sedem percent na 121,2 miliardy dolárov.
Záujem o nákupy na internete pretrval aj po odznení pandémie covidu-19 a napriek inflácii. Zisk je síce nižší, prekonal však odhady analytikov. Firma to uviedla vo štvrtok po skončení burzového obchodovania. Akcie v reakcii na to posilnili o viac ako 13 percent.
Amazon investorov potešil najmä obchodným výhľadom na aktuálny štvrťrok. Spoločnosť predpovedá rast tržieb až o 17 percent na 125 až 130 miliárd dolárov. Analytici očakávali prognózu na 127 miliárd dolárov. Prevádzkový zisk v druhom štvrťroku klesol na 3,3 miliardy zo 7,7 miliardy dolárov.
Napriek tomu, že boom on-line nakupovania poháňaný pandémiou skončil, tržby za predplatné Amazonu stúpli o desať percent na 8,7 miliardy dolárov. Napriek zvýšeniu cien sa Amazonu podarilo prilákať nových zákazníkov pre službu Prime s dopravou zadarmo a streamovacími službami, ktorí obvykle míňajú výrazne viac peňazí.
Aj naďalej sa darilo cloudovému biznisu, ktorý je pre Amazon extrémne dôležitý kvôli jeho vysokým ziskovým maržiam. Služba Amazon Web Services zvýšila tržby takmer o tretinu na 19,7 miliardy dolárov. Prevádzkový zisk cloudovej platformy vzrástol zhruba o 36 percent. Stále dôležitejšiu úlohu zohráva aj reklama na internete, ktorá zvýšila tržby o 18 percent na 8,8 miliardy dolárov.