Návrh počíta aj s individuálnym deväťpercentným clom pre automobilku Tesla. FOTO: Netcarshow.com
StoryEditor

Čínska asociácia odmieta návrh na úpravu ciel pri dovoze elektromobilov do EÚ

21.08.2024, 11:04
Autor:
TASRTASR
  • V prípade schválenia by clá nadobudli platnosť na päť rokov.
  • Európska komisia v utorok uviedla, že clá nemieni vyberať so spätnou platnosťou.

Čínska asociácia výrobcov automobilov (CAAM) zásadne odmieta návrh na úpravu dodatočných represívnych ciel na dovoz elektromobilov z Číny do Európskej únie. Informovala o tom dnes čínska štátna televízia CCTV.

Návrh, ktorý v utorok predstavila Európska komisia, prináša podľa asociácie značné riziká a neistotu pre čínske firmy, ktoré chcú v EÚ fungovať a investovať.

image

EÚ naplánovalo clo na dovoz čínskych elektromobilov, výrobcovia sa boja odvety

Komisia na začiatku júla uvalila na dovoz elektromobilov z Číny dočasné dodatočné clá až 37,6 percenta platné po dobu maximálne štyroch mesiacov. Návrh konečných ciel zverejnený v utorok potom predpokladá, že by mala maximálna sadzba predstavovať 36,3 percenta.

Znížiť chcú aj clo na Teslu

Súčasťou návrhu je aj zníženie dodatočného cla na dovoz elektromobilov americkej spoločnosti Tesla vyrobených v Číne na 9,6 percenta z predtým ohlásených 20,8 percenta.

Európska komisia, ktorá určuje obchodnú politiku EÚ, je stále presvedčená, že výroba elektromobilov v Číne má prospech z rozsiahlych štátnych dotácií.

image

Tesla láka zákazníkov na svoj najlacnejší model. Čoskoro môže byť minulosťou

Asociácia čínskych výrobcov automobilov uvádza, že vysoké clá poškodzujú dôveru čínskych firiem pôsobiacich v Európe. Výsledkom budú nepriaznivé dopady na rozvoj automobilového odvetvia v EÚ, na miestne pracovné príležitosti aj na snahu o udržateľný rozvoj, uviedla asociácia.

Vyššie clo pre nespolupracujúcich

Podľa návrhu, ktorý komisia zverejnila v utorok, by clo pre čínske automobilky, ktoré s Európskou komisiou spolupracujú pri vyšetrovaní vplyvu čínskych subvencií, malo byť 21,3 percenta. Pre nespolupracujúce automobilky potom 36,3 percenta.

Návrh počíta aj s individuálnym deväťpercentným clom pre automobilku Tesla, ktorú Európska komisia predtým radila medzi spolupracujúce automobilky.

image

Únia robí s Čínou v mene zelenej dohody družbu 21. storočia

Dodatočné clá na dovoz elektromobilov z Číny sa podľa britského denníka Financial Times zatiaľ uhrádzajú iba formou bankových záruk a čaká sa na ich konečné schválenie členskými štátmi EÚ, ktoré by o tejto záležitosti mali rozhodnúť do konca októbra.

V prípade schválenia by clá nadobudli platnosť na päť rokov. Komisia v utorok uviedla, že clá nemieni vyberať so spätnou platnosťou.

01 - Modified: 2024-09-19 22:00:00 - Feat.: - Title: Prečo európska ekonomika výrazne zaostáva za hlavnými svetovými konkurentmi 02 - Modified: 2024-09-19 10:57:04 - Feat.: - Title: Predseda obchodného výboru Európskeho parlamentu verí v dohodu s Čínou 03 - Modified: 2024-09-18 14:05:55 - Feat.: - Title: Nemecký automobilový gigant a jeho partner z Číny chcú zatvoriť aspoň jeden čínsky závod 04 - Modified: 2024-09-18 07:55:18 - Feat.: - Title: Čínska lietadlová loď vstúpila do priľahlých vôd Japonska 05 - Modified: 2024-09-17 22:00:00 - Feat.: - Title: Wall Street láka na lukratívne zárobky. Isté zisky ponúkajú IT giganty, jednému sektoru sa však treba vyhnúť
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
20. september 2024 02:10