Na snímke kompaktné SUV bZ od Toyota Motor Corporation. FOTO: Reuters
StoryEditor

Posun iba k elektromobilom sa nezaobíde bez straty pracovných miest, tvrdí šéf japonskej automobilky

10.10.2024, 12:27
Autor:
ČTKČTK
  • Firma na ceste k nulovým emisiám uhlíka presadzuje takzvanú viaccestnú stratégiu.
  • Tá zahŕňa elektromobily, hybridné autá, vozidlá s vodíkovými palivovými článkami a ďalšie technológie pohonných jednotiek.

Posun k budúcnosti automobilového odvetvia, kde budú existovať iba elektromobily, povedie k strate pracovných miest.

Bude sa týkať tých ľudí, ktorí sa venujú vývoju technológií súvisiacich s motormi. A to vrátane mnohých zamestnancov v dodávateľských firmách. Novinárom to povedal šéf japonskej automobilky Toyota Akio Tojoda.

image

Revolučná Toyota znova prekonáva hranice. Spotrebou paliva stanovila svetový rekord

"V Japonsku je do práce pre automobilový priemysel zapojených 5,5 milióna ľudí. Sú medzi nimi aj tí, ktorí sa už dlhú dobu venujú prácam súvisiacim s motormi," cituje šéfa Toyoty agentúra Reuters.

"Ak sa elektrické vozidlá jednoducho stanú jedinou voľbou, a to aj pre našich dodávateľov, práca týchto ľudí zanikne," povedal Tojoda a dodal, že on má rád benzínové autá.

Najväčší výrobca áut na svete

Toyota je v objeme predaja najväčším výrobcom áut na svete, v prístupe k elektromobilom je však opatrnejšia ako ostatní výrobcovia. To japonskej automobilke v súčasnej dobe pomáha, pretože celosvetový predaj elektromobilov slabne.

Toyota preto ťaží z dopytu po hybridných autách, ktorých ponuku rozširuje aj na svojom najväčšom trhu v Spojených štátoch.

Firma na ceste k nulovým emisiám uhlíka presadzuje takzvanú viaccestnú stratégiu, ktorá zahŕňa elektromobily, hybridné autá, vozidlá s vodíkovými palivovými článkami a ďalšie technológie pohonných jednotiek.

Elektrovozidlá na vzostupe

V januári Tojoda uviedol, že elektromobily budú predstavovať najviac 30 percent celosvetového automobilového trhu, zvyšok podľa neho pripadne na hybridy, vozidlá na vodíkové palivové články a na autá so spaľovacím motorom. Časový rámec tejto prognózy však neuviedol.

image

Toyota je stále najväčšia na svete. Aj napriek škandálom s úradmi a problémom šéfa

Tojoda s novinármi hovoril pri príležitosti odhalenia busty svojho otca Šoičira Tojodu na univerzite v Nagoji v strednom Japonsku.

Tojoda starší, ktorý vlani zomrel vo veku 97 rokov, stál na čele automobilky Toyota v 80. rokoch. Firma vtedy pretvárala globálny automobilový trh, čím prekonala nadvládu veľkých amerických automobiliek z Detroitu.

Tojoda tiež dohliadal na uvedenie značky Lexus pre luxusné vozidlá a na uvedenie hybridu Prius.

01 - Modified: 2024-11-19 10:30:00 - Feat.: - Title: Toto bude záchrana Jaguaru po jeho klinickej smrti? Super-sedan príde v roku 2026 02 - Modified: 2024-11-17 14:36:37 - Feat.: - Title: Japonsko bude pre rastúce obavy z Číny vojensky cvičiť s Austráliou a USA 03 - Modified: 2024-11-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Nemusí zostávať iba v meste. Malá Toyota prešla náročným testom v chlade a kopcoch 04 - Modified: 2024-11-16 15:29:23 - Feat.: - Title: Vstup KĽDR do vojny má dopad na bezpečnosť Ázie, povedal japonský minister v Kyjeve 05 - Modified: 2024-11-16 13:24:15 - Feat.: - Title: Do Kyjeva pricestoval šéf japonskej diplomacie Takeši Iwaja, rokujú o vojenskom spojenectve KĽDR a Ruska
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. november 2024 20:53