Posun k budúcnosti automobilového odvetvia, kde budú existovať iba elektromobily, povedie k strate pracovných miest.
"Ak sa elektrické vozidlá jednoducho stanú jedinou voľbou, a to aj pre našich dodávateľov, práca týchto ľudí zanikne," povedal Tojoda a dodal, že on má rád benzínové autá.
Najväčší výrobca áut na svete
Toyota je v objeme predaja najväčším výrobcom áut na svete, v prístupe k elektromobilom je však opatrnejšia ako ostatní výrobcovia. To japonskej automobilke v súčasnej dobe pomáha, pretože celosvetový predaj elektromobilov slabne.
Toyota preto ťaží z dopytu po hybridných autách, ktorých ponuku rozširuje aj na svojom najväčšom trhu v Spojených štátoch.
Firma na ceste k nulovým emisiám uhlíka presadzuje takzvanú viaccestnú stratégiu, ktorá zahŕňa elektromobily, hybridné autá, vozidlá s vodíkovými palivovými článkami a ďalšie technológie pohonných jednotiek.
Elektrovozidlá na vzostupe
V januári Tojoda uviedol, že elektromobily budú predstavovať najviac 30 percent celosvetového automobilového trhu, zvyšok podľa neho pripadne na hybridy, vozidlá na vodíkové palivové články a na autá so spaľovacím motorom. Časový rámec tejto prognózy však neuviedol.
Tojoda s novinármi hovoril pri príležitosti odhalenia busty svojho otca Šoičira Tojodu na univerzite v Nagoji v strednom Japonsku.
Tojoda starší, ktorý vlani zomrel vo veku 97 rokov, stál na čele automobilky Toyota v 80. rokoch. Firma vtedy pretvárala globálny automobilový trh, čím prekonala nadvládu veľkých amerických automobiliek z Detroitu.
Tojoda tiež dohliadal na uvedenie značky Lexus pre luxusné vozidlá a na uvedenie hybridu Prius.