Ilustračná fotografia. FOTO: Reuters
StoryEditor

Salvini zvýšil napätie v spore talianskej vlády s automobilkou Stellantis, ktorá sa sťažuje na vysoké náklady

13.10.2024, 16:51
Autor:
TASRTASR

Generálny riaditeľ automobilky Carlos Tavares koncom tohto týždňa na vypočutí v parlamentnej priemyselnej komisii vyhlásil, že výroba áut v Taliansku je príliš drahá pre náklady na energie.

Taliansky vicepremiér Matteo Salvini cez víkend vystupňoval napätie medzi vládou a automobilovou skupinou Stellantis. Správa pochádza z AFP.

Generálny riaditeľ automobilky Carlos Tavares koncom tohto týždňa na vypočutí v parlamentnej priemyselnej komisii vyhlásil, že výroba áut v Taliansku je príliš drahá pre náklady na energie. Vyhlásil tiež, že pre oživenie dopytu po elektrických vozidlách sú potrebné odvážne stimuly.

image

Šéf Stellantisu v roku 2026 opustí funkciu, automobilka oznámila aj ďalšie zmeny

Salvini, ktorý je zároveň ministrom dopravy, na to reagoval v sobotu vyhlásením, že Tavares "by sa mal hanbiť a ospravedlniť sa za zlé riadenie historickej talianskej automobilovej spoločnosti".

Salviniho krajne pravicová strana Liga uviedla, že "spúšťa operáciu Pravda" zameranú na Stellantis. V rámci nej bude požadovať odpovede na otázky, koľko peňazí od štátu dostala štvrtá najväčšia automobilka na svete, koľko talianskych Skupina Stellantis vznikla v roku 2021 fúziou výrobcov Fiat Chrysler a PSA Peugeot Citroën. Napätie medzi vládou premiérky Giorgie Meloniovej a Stellantisom stúpa už niekoľko mesiacov. Rím obvinil nadnárodnú spoločnosť, že premiestňuje výrobu do nízkonákladových krajín na úkor talianskych tovární.

Talianska vláda v septembri rozhodla o stiahnutí finančných prostriedkov Európskej únie určených pre gigatováreň na výrobu batérií pre elektromobily. Odôvodnila to neistotou vo veci časového harmonogramu projektu od ACC, spoločného podniku Stellantis, Mercedesu a francúzskeho ropného a plynárenského gigantu TotalEnergies.

V Taliansku sú stále veľmi rozšírené autá so spaľovacím motorom. Únia však presadzuje postupné ukončenie ich predaja do roku 2035. Tento zákaz sa Meloniovej vláda, ktorá zahŕňa Ligu, pokúsila zablokovať, ale nepodarilo sa jej to.

01 - Modified: 2024-10-11 21:17:59 - Feat.: 1 - Title: Šéf Stellantisu v roku 2026 opustí funkciu, automobilka oznámila aj ďalšie zmeny 02 - Modified: 2024-10-04 12:19:20 - Feat.: 1 - Title: Prehlasovali nás. Únia prijala kladivo na čínske e-autá, odvetný krok zabolí najmä náš Volkswagen a Jaguar 03 - Modified: 2024-10-03 13:56:31 - Feat.: 1 - Title: Odborový zväz IG Metall odmietol nové clá EÚ na elektromobily z Číny
01 - Modified: 2025-12-03 18:22:01 - Feat.: - Title: Dôvera zamestnancov Volkswagenu vo vedenie sa prepadla. Blumeho nový apel na efektivitu narazil na výhrady 02 - Modified: 2025-11-28 08:37:03 - Feat.: - Title: Realita automotive sektoru u nás: rekordné zisky nezakryjú problémy, prídu turbulentné časy 03 - Modified: 2025-11-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Revolučný Ford po 27 rokoch definitívne končí. V tichosti vyrobili posledný kus 04 - Modified: 2025-11-10 18:22:00 - Feat.: - Title: Faktor Jaguar si konkurenti nevšimli. Napriek jeho paralýze pohli celým priemyslom a poslali ho do plusu 05 - Modified: 2025-11-05 13:05:00 - Feat.: - Title: Dacia chystá rumunskú Octaviu: Cenovo dostupný kombík, ktorý môže zamiešať karty
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. december 2025 14:37