Predaj áut českej spoločnosti Škoda Auto vzrástol za tri kvartály o vyše 14 percent. S ním sa zvýšili aj tržby a zisk spoločnosti, pričom v prípade tržieb rast predstavoval takmer 10 percent. Informoval o tom server novinky.cz.
Za prvých deväť mesiacov dodala spoločnosť Škoda Auto zákazníkom 765 700 vozidiel. Medziročne to znamená rast o 14,1 percenta. Tržby sa zvýšili o 9,5 percenta na 22,3 miliardy eur a prevádzkový zisk dosiahol takmer 1,8 miliardy eur. V medziročnom porovnaní to predstavuje rast o 5,4 percenta.
Drvivá väčšina áut sa predáva na európskych trhoch, ktoré zahrnujú štáty Európskej únie, Britániu, Švajčiarsko, Nórsko a Island. Na týchto trhoch predala spoločnosť Škoda Auto viac než 616-tisíc áut a obhájila tak svoju pozíciu tretej najpredávanejšej značky za materskou spoločnosťou Volkswagen a japonskou Toyotou.
Čísla o celkových predajoch poukazujú na rast predaja batériových elektrických vozidiel (BEV) a plug-in hybridov v Európe. Tieto vozidlá predstavovali z celkového objemu dodávok 24,1 percenta, pričom vlani to bolo 11,1 percenta.
Okrem toho automobilka podľa predsedu predstavenstva Škoda Auto Klausa Zellmera zdvojnásobila dodávky v Indii. V ázijskej krajine predala Škoda za tri kvartály tohto roka rekordných viac než 49-tisíc áut. To je o 106 percent viac než vlani. Pozornosť sa upiera aj na Vietnam, kde sa výroba postupne rozbieha.
Najpredávanejším modelom značky Škoda zostáva so 142-tisíc predanými vozidlami Octavia. Nasledujú modely Kodiaq a Kamiq.

