Ilustračná fotografia. FOTO: Reuters
StoryEditor

Historický zlom vo Volkswagene. Prvýkrát vyvinie autá úplne mimo Nemecka

25.11.2025, 13:52
Autor:
TASRTASR

Nové testovacie laboratóriá spoločnosti v čínskom meste Che-fej znamenajú, že čínski zákazníci si teraz môžu kúpiť vozidlá VW vyvinuté a vyrobené výlučne v tejto krajine, uviedol Volkswagen.

Volkswagen môže odteraz vyvíjať autá aj v Číne. To znamená, že celý proces, od vývoja po výrobu nových modelov prebehne v ázijskej krajine. Oznámil to v utorok nemecký automobilový gigant, ktorý sa snaží zlepšiť svoje výsledky na najväčšom automobilovom trhu sveta. Správa pochádza z AFP.

Nové testovacie laboratóriá spoločnosti v čínskom meste Che-fej znamenajú, že čínski zákazníci si teraz môžu kúpiť vozidlá VW vyvinuté a vyrobené výlučne v tejto krajine, uviedol Volkswagen. Prvýkrát v histórii spoločnosti sa tak môžu nové vozidlá vyvíjať mimo Nemecka.

Výlučne elektromobily

Výskumné centrum v Che-fej sa ako jediné v rámci koncernu Volkswagen bude venovať výlučne elektromobilom a bude tiež zohrávať svoju úlohu pri exporte z Číny do juhovýchodnej Ázie a na Blízky východ.

„Posúvame naše vývojové kapacity v Číne na vyššiu úroveň,“ povedal šéf čínskej divízie Volkswagenu Ralf Brandstätter „Posilňujeme našu schopnosť rýchlo reagovať na lokálne potreby a formovať technológie priamo tam, kde sa budú používať,“ dodal.

Nemeckí výrobcovia automobilov sa v uplynulých rokoch dostali pod silný tlak domácich konkurentov v Číne, čo zasiahlo ich globálne tržby, ktoré klesli. Podľa konzultačnej spoločnosti Jato Dynamics mali čínski výrobcovia automobilov v minulom roku podiel vo výške takmer 60 percent na domácom trhu, čo je výrazný nárast z 35 percent v roku 2019. Nemeckí konkurenti na to reagovali presunom výroby do Číny.

Vývoj vozidiel

Generálny riaditeľ spoločnosti Volkswagen Oliver Blume na septembrovom autosalóne v Mníchove novinárom povedal, že výroba väčšiny automobilov v Nemecku pred ich exportom do celého sveta „už nefunguje“. „Preto sme sa rozhodli pre jasnú stratégiu v prípade Číny, a to pre Čínu v Číne,“ povedal.

Niektoré aspekty vývoja modelov sa dajú v Číne realizovať za polovicu nákladov v porovnaní s tým, čo by to bolo potrebné v Európe, uviedol Volkswagen.

Nové centrum v Che-fej znamená tiež, že čas vývoja vozidiel by sa mohol skrátiť až o 30 percent v porovnaní so súčasným čínskym vývojovým cyklom Volkswagenu.

01 - Modified: 2025-11-21 14:35:13 - Feat.: 1 - Title: Zistenie HN: Bratislavský Volkswagen potvrdil zisk obrovského SUV. Útočiť má na Čínu aj USA 02 - Modified: 2025-11-21 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Revolučný Ford po 27 rokoch definitívne končí. V tichosti vyrobili posledný kus 03 - Modified: 2025-11-21 13:00:00 - Feat.: 1 - Title: Nemeckí vedci skúmali elektromobily. Je elektrosmog skutočným rizikom pre zdravie? 04 - Modified: 2025-11-21 10:00:00 - Feat.: 1 - Title: Beštia z Bratislavy: Porsche odhalilo úplne nové luxusné SUV, ponúkne vyše tisíc koní
01 - Modified: 2025-12-16 20:21:40 - Feat.: - Title: Čína otestovala najväčšie bezpilotné lietadlo 02 - Modified: 2025-12-16 13:00:00 - Feat.: - Title: Znovuzrodený retro Renault ide na dračku. V Európe už postupne valcuje segment e-áut 03 - Modified: 2025-12-16 10:54:45 - Feat.: - Title: Opel vylepšuje svoj kompaktný bestseller. Novinkami chce bojovať proti Octavii či Golfu 04 - Modified: 2025-12-16 09:23:39 - Feat.: - Title: Čína na dovoz bravčového mäsa z Európskej únie uvalí antidumpingové clá 05 - Modified: 2025-12-15 13:00:00 - Feat.: - Title: Je to jednoduché, no mnohí vodiči robia aj tak chyby. Ako na prevoz stromčeka autom?
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
17. december 2025 06:26