Ako svoju „sekeru“ pomenovala meškania letov, finančné problémy, koróziu strojov či nedostatočné služby zákazníkom. Podobný osud postihol v polovici októbra aj Cobalt Air so sídlom na Cypre pre neschopnosť nájsť investorov pre ďalší chod spoločnosti.
Tento august tiež švajčiarske aerolinky Skywork a belgické VLM ukončili svoju činnosť. Ešte na jar nemecké a poľské jednotky litovskej Small Planet Group oznámili insolventnosť a reštrukturalizáciu. Minulý rok svoj koniec tiež oznámila britská nízkonákladovka Monarch a nemecké aerolinky Air Berlin.
Portál Air Transport World identifikoval viaceré príčiny neúspechu spoločností, zvyčajne k nim patrí to, že „aerolinky, ktoré vznikli relatívne nedávno, zaznamenali rýchly rast, po ktorom skúsili preorientovať svoj biznis model, napríklad z čisto krátkych a stredných trás na dlhé trasy“.
Dôvodom je tiež konkurencia nízkonákladoviek so silným postavením ako Wizz Air, Ryanair a easyJet či veľkých sietí a národných dopravcov.
Počet nízkonákladoviek, ktoré ukončili svoju činnosť, sa môže ešte zvýšiť. Pribudnúť k nim by mohli islandské WOW, ktoré zvažujú možné zlúčenie s Icelandair či Norwegian Air Shuttle pre nízke zisky.