Náklady sa v tejto sfére totiž znižujú inak, napríklad minimálnymi službami, ktoré sú zadarmo na palube, existenciou iba jednej triedy v lietadle či iba príručnou batožinou v cene letenky.
Slovom, kto chce komfort, musí si priplatiť. Takisto ako za prednostný boarding, viac kusov batožiny, výber sedadla či iné doplňujúce služby. Väčšina ľudí si preto z tohto dôvodu nevyberá nízkonákladovky pre dlhšie cesty.
Ďalšie šetrenie spoločností spočíva v lietaní na menšie či vzdialenejšie letiská, kde sú nižšie poplatky za vzlet či státie a majú tiež časy odletov mimo dopravnej špičky. Lietadlá sa snažia byť na zemi čo najkratší čas, aby sa využili čo najviac.
V nepríjemných situáciách, ako sú omeškanie alebo zrušenie letu, majú odškodnenie pre cestujúcich podstatne na horšej úrovni ako pri klasických aerolinkách.
Zhrnúc pre letecky neznalých, nízkonákladovky žijú z nízkych cien leteniek a akciových ponúk, na ktoré treba zareagovať často okamžite a niekedy sa vzťahujú na letenky s veľkým časovým odstupom.