Hlavným problémom je zvyšujúca sa cena ropy, ktorá ovplyvňuje cenu pohonných hmôt. Viacero cestovných kancelárií preto už v lete zaviedlo takzvané palivové príplatky.
Rozhodnúť sa pre ne môžu vtedy, ak cena leteckého paliva na burze prekročí hranicu stanovenú v zmluvách o charterovej doprave v ponuke leteckej spoločnosti.
Okrem toho síce letecká doprava zažíva dnes svetový boom, na druhej strane chýbajú pracovníci leteckého priemyslu, a to najmä piloti. Viacerí pracovníci sa tiež sťažujú, že nepracujú na zamestnaneckú zmluvu, ale na živnosť.
Letecké spoločnosti sú tiež postavené pred domáhanie sa práv od cestujúcich. Čoraz viac z nich vie, že majú právo žiadať odškodnenie za meškajúci let, čo aj hojne využívajú.
Pravidlom sa tak stáva, že aj keď ceny leteniek zostávajú v mnohých prípadoch výhodné, zvyšujú sa takzvané mimoletové príjmy, ako už spomenuté vybraté sedenie, jedlo či pitie na palube alebo aj poplatok za požičanie slúchadiel či prikrývky