Umelá inteligencia prenikne do všetkých oblastí života. Bude sofistikovaná ako človek a veľmi realistická.Reuters
StoryEditor

Ako pri tradičných odvetviach pomáha umelá inteligencia?

11.06.2019, 00:00
Jedným z najvýraznejších trendov, o ktorom hovoria svetoví top podnikatelia, je umelá inteligencia.

Tá sa pritom netýka len technologických odvetví, ale i tradičných segmentov, ako je poľnohospodárstvo či chov rýb.

Príklad, ako sa najnovšie výdobytky modernej vedy dajú skĺbiť so sektorom, ktorého história siaha stovky rokov do minulosti, je nórska spoločnosť Grieg Seafood. Tá využíva umelú inteligenciu pri chove rýb. Firma založená v roku 1992 Perom Griegom je v súčasnosti siedmy najväčší chovateľ rýb na svete.

Na tento rok má naplánovaný obrat vo výške takmer 900 miliónov dolárov a cieľom na budúci rok je produkcia 100-tisíc ton rýb ročne. Per Grieg sa zameriava na chov atlantického lososa.

„Umelá inteligencia skúma a vyhodnocuje všetky dáta, ktoré dostáva z chovných fariem. Teda napríklad, či je vhodná teplota vody alebo vonkajšieho prostredia, svetelné podmienky a podobne. Ak nie je niečo v poriadku, vyšle príkaz počítaču, ktorý podmienky upraví,“ vysvetľuje pre HN Grieg, ktorý je aktuálnym nórskym EY Podnikateľom roka.

Vďaka tomu lososy neprežívajú pri chove nijaký stres a aj spotrebitelia dostávajú na stôl zdravé mäso.

Umelá inteligencia pomáha aj pri pestovaní plodín. Vďaka vyhodnocovaniu čiastkových údajov o počasí či záberov z meteorologických staníc dokáže predpovedať búrky alebo suchá či odhadnúť úrodu.

Keďže počet ľudí na planéte naďalej veľmi rýchlo narastá a hustota obyvateľstva najmä v niektorých afrických či ázijských krajinách dosahuje už teraz kritické hodnoty, bude produkcia potravín zohrávať v budúcom biznise globálnych hráčov čoraz dôležitejšiu úlohu.

Dobre si to uvedomuje aj vedenie kanadskej spoločnosti AGT Food and Ingredients, ktorá je najväčším svetovým dodávateľom šošovice, cícera a hrachu.

Práve tento typ potravín by mohol zohrávať rozhodujúcu úlohu v snahe špičkových podnikateľov úplne vymazať hladomor z povrchu zeme. „Našou prácou a zároveň víziou je zmeniť ľuďom ich životy a nakŕmiť svet.

Chceme rastlinné bielkoviny urobiť dostupnými skutočne pre každého. V tom nám pomáhajú inovácie, vďaka ktorým napríklad dokážeme zvyšovať produkciu,“ uviedol pred časom v rozhovore pre HN šéf AGT Food and Ingredients Murad Al-Katib, ktorý sa predvlani stal Svetovým EY Podnikateľom roka.

01 - Modified: 2024-12-27 23:00:00 - Feat.: - Title: Prečo vo vesmíre nie je počuť zvuk? Vyskúšajte sa v kvíze, čo si pamätáte z predmetu fyzika 02 - Modified: 2024-12-23 11:00:00 - Feat.: - Title: Najlepšia správa pred sviatkami! Príležitostná dobrota je pre tvoje srdce lepšia ako žiadny pridaný cukor, potvrdili vedci 03 - Modified: 2024-12-18 23:00:00 - Feat.: - Title: Ako spolu súvisia inovačná a biznis stratégia? 04 - Modified: 2024-12-11 22:49:35 - Feat.: - Title: Vedci chcú zlepšiť úspešnosť dojčenia, budú skúmať čuch novorodencov 05 - Modified: 2024-12-11 07:00:00 - Feat.: - Title: VYSVETĽUJEME Ako vzniká sneh? Opíšeme ti cestu zamrznutých ľadových kryštálov z oblakov až na zem
menuLevel = 2, menuRoute = focus/biznis, menuAlias = biznis, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
28. december 2024 02:53