V Bratislave pravidelne dochádza k dopravným kolapsom a veľkým zápcham. „Slovensko je najväčším producentom automobilov na svete na osobu. Slováci radi a často šoférujú. To má za následok zhustenie dopravy. Úsek, ktorý ste ešte pred niekoľkými rokmi v Bratislave zvládli za 15 minút, dnes prejdete za 40 minút,“ povedala na podujatí Natasha Franceschi, zástupkyňa amerického veľvyslanectva na Slovensku.
Podľa nej je zlepšenie situácie aj v záujme hospodárstva krajiny. Napríklad ekonomiku Spojených štátov stoja dopravné zápchy každoročne 300 miliárd dolárov.
Bratislava pritom v technológiách inteligentnej dopravy zaostáva nielen za metropolami krajín západnej Európy, Spojených štátov či východnej Ázie, ale aj okolitých štátov. Potvrdzuje to aj najnovší rebríček indexu inteligentných miest, v ktorom skončila na 84. priečke spomedzi 102 hodnotených miest. Na Bratislave jej obyvatelia najhoršie vnímajú práve nekvalitnú verejnú dopravu a časté zápchy.
To sa však hlavné mesto snaží postupnými krokmi zmeniť. „Máme niekoľko priorít, medzi ktoré rozhodne patrí parkovacia politika, doprava či atraktívne využitie verejného priestoru. Aj týmito krokmi sa snažíme adaptovať na klimatické zmeny, ktoré nás všetkých čakajú,“ zdôraznila počas diskusie Petra Dzurovčinová. Spoluzakladateľka a bývalá šéfka Slovenskej aliancie pre inovatívnu ekonomiku dnes vedie oddelenie inovácií Mesta Bratislava.