Kráľ plochých balení, ako sa i IKEA nazýva zohľadňuje koncept „sprav si sám“, alebo v angličtine „do it yourself“. V súčasnosti je práve štýl života DIY na vzostupe. Ako viaceré výskumy dokázali, človek má z vecí väčšiu radosť, keď sa na ich podobe aspoň v malej miere pričinil. Podobne je to aj v prípade IKEA, keď sa samoinštaláciou uchránime od siahodlhého čakania na dodanie tovaru.
„Ide o takzvaný IKEA efekt – ľudia si cenia viac veci, do tvorby ktorých vložili svoje vlastné úsilie. Čiže keď si sami poskladáme skriňu z IKEA, tak si ju viac ceníme a prikladáme jej väčšiu hodnotu, ako keby ju pre nás niekto zložil. Ľudia si tak vytvárajú k produktom IKEA istý vzťah a vážia si ich viac,“ vysvetľuje Šucha.
Zaujímavosťou tiež je, že niekedy až prehnane svetlé farby tovarov majú byť protipólom k dlhým a tmavým švédskym zimám.
Reťazec síce rámec svojich produktov už prispôsobil vývoju času, niektoré kúsky sa však tešia obľube stále ako napríklad knižnica BILLY, pri ktorej sa dá povedať, že práve v jednoduchosti spočíva jej krása. Podľa New York Times sa dokonca jedna takáto knižnica predá každých desať sekúnd.
K ďalším desaťročia overeným produktom patrí aj poličková jednotka Kallax, malý stolík Lack či typická modrá taška. Apropo, práve ona sa stala terčom mediálneho záujmu, keď módna značka Balenciaga prišla na trh s taškou skoro úplne rovnakou tej ikeáckej. S jediným rozdielom, namiesto IKEA tašky, ktorej cena je nižšia ako euro táto stála vyše 1900 eur.
„Škandinávsky dizajn je u zákazníkov veľmi populárny. Ikonické produkty IKEA, ako napríklad stolík LACK, kreslo POANG, knižnicu BILLY, má už mnoho slovenských domácností. Kvalitný dizajn je pre nás spojením formy, funkčnosti, kvality, trvalej udržateľnosti a nízkej ceny. V IKEA ho voláme „demokratický dizajn“. Asi každý pozná naše ploché balenie, ktoré je pre IKEA typické. Nápad sa zrodil, keď Ingvar Kamprad sledoval svojho zamestnanca, ako odmontoval nohy zo stola, aby sa mu zmestil do auta," ozrejmuje ďalej Citnar.