IKEA je aj jedna z najvplyvnejších značiek na svete podľa časopisu Forbes.
Opiera sa pri tom o päť pilierov. Okrem už spomenutej cenovky odkazujúcej na cenovo dostupné produkty, pozerá sa tiež na zákazníkov antropologicky. Reťazec chce byť lídrom života doma, preto je pre tvorcov nesmierne dôležité pochopiť ako aj domov skutočne funguje.
Pomáha im k tomu častá návšteva domácností, aby čo najlepšie pochopili rutiny, stravovacie zvyky či požiadavky ľudí. Podobne IKEA pristupuje aj k marketingu. Prioritou je pre ňu dizajn a nie konkrétny dizajnér, čím tak dávajú šancu vyniknúť čistému dizajnu namiesto viac či menej známeho mena tvorcu. A na záver, aplikuje demokratickú korporatívnu kultúru, čo prezentoval aj jej tvorca Ingvar Kamprad.
01 - Modified: 2025-12-13 10:56:09 - Feat.: - Title: Automobilky zažili čierny mesiac. Ťažkosti majú aj predajcovia či servisy, doplácajú na to ich zamestnanci
02 - Modified: 2025-12-08 08:25:14 - Feat.: - Title: Ľudia začínajú šetriť na základných potravinách či liekoch. Šéf maloobchodníkov: Kríza trvá veľmi dlho
03 - Modified: 2025-10-31 23:00:00 - Feat.: - Title: Toyota uvádza novú samostatnú značku. Postaviť sa chce aj modelom Rolls-Royce
04 - Modified: 2025-10-31 13:00:00 - Feat.: - Title: IKEA odhalila špeciálnu postieľku pre smartfón. Za jej využitie ponúka lákavý bonus
05 - Modified: 2025-10-31 08:46:14 - Feat.: - Title: IKEA predstavila postieľku pre mobil. Kto ho tam zvládne na noc odložiť, získa finančný bonus