Je to lacné, ľahko sa to prepravuje a má severský šmrnc. Ľudia si severskú značku obľúbili na toľko, že pomaly nie je jednej domácnosti, kde by ste predmet s prívlastkom ikeácky nenašli.
IKEA spôsobila na trhu s nábytkom doslova revolúciu. Predtým než existovala sa nábytok kupoval na dlhší čas, aj 20 rokov, a ľudia preto s nákupom viac otáľali. IKEA však prišla s konceptom vecí, ktoré nemajú takú dlhú životnosť, kupujú sa s cieľom ich okamžitého využitia.
Rátajú s tým, že používateľovi sa časom zmení vkus a jeho nákupné srdce bude biť za inú pohovku, než za tú, akú si vysníval pred piatimi rokmi. Produkty tiež vo veľkej miere apelujú na mladých ľudí a pre cenovú výhodnosť si nimi zariaďujú prenajaté či svoje domácnosti.
A síce sa dá povedať, že jej využitie v domácnostiach je až mainstremové, pri všehochuti vecí si vie každý zákazník vytvoriť ten svoj unikátny domov a ikeácky sortiment zladiť so svojim potrebami, vkusom a vecami, ktoré už. O IKEA sa hovorí, že žiaden iný reťazec neposunul svoj základný model do toľkých miest a s takým úspechom.
Matej Šucha, zakladateľ a líder konzultačnej spoločnosti v oblasti behaviorálnej ekonómie MINDWORX ozrejmuje, že IKEA spravila nakupovanie nábytku extrémne jednoduché: „U ľudí sa vypracoval podvedomý reflex takzvaného instantného uspokojenia, čo je v dnešnej rýchlej dobe veľmi podstatné.“ Dodáva tiež, že jednoduchosť spočíva aj v tom, že kedykoľvek si chceme niečo kúpiť domov, v IKEA nájdeme produkty, ktoré sa k tým našim hodia, a preto je to častokrát voľba číslo jeden.