K lietadlu sa pripoja špeciálnymi káblami. Ramp agenti sú označení výraznými žltými alebo oranžovými farbami, privedú lietadlo na správne miesto, kde sa bude ďalej pripravovať. Komunikujú s pilotom, obhliadnu, či počas letu nedošlo k poškodeniu povrchu lietadla. Ku kontrole sa pridáva postupne aj pilot. Flickr.com
StoryEditor

Čo pomáha k lepšej bezpečnosti?

12.02.2018, 23:00
Každou nehodou sa posúvame dopredu.

Podľa odborníka na civilné letectvo Petra Kolmanna, ktorý sa dávnejšie vyjadril pre HN, sa nedá predpovedať, čo nás v budúcnosti ešte čaká. Zlepšovať sa dá však stále ďalej, keďže v príčinách leteckých nehôd sa stále spomína ľudský faktor: „Budú sa klásť stále vyššie požiadavky na vyškolenie posádok, hlavne pri menších spoločnostiach alebo v štátoch, ktoré sú menej rozvinuté,“ dodáva.

Výcvik posádok je dôležitý, aby boli pripravené na všetky skutočnosti, ktoré môžu počas letu nastať. Prebieha síce na trenažéroch, ale keby v ostrej premávke skutočne k nejakej takejto situácii došlo, je pre posádku veľké plus, že takýto výcvik absolvovala.

A ako sa dá zabrániť chybám na strane pilotov? Štartovacím mostíkom je práve vyšetrovanie nehôd, pri ktorom sa zisťuje príčina: „Väčšinou sa teda aj zistí a na základe týchto príčin sa prijímajú opatrenia. Tým pádom sa zabezpečí, že do budúcna sa s najväčšou pravdepodobnosťou tá nehoda už nestane,“ ozrejmil vyšetrovateľ leteckých nehôd Juraj Gyenes.

Po každej nehode sa tak stávame múdrejšími.

21. máj 2022 01:20