Odklonené lety či ochromená prevádzka sa často spomína s vyčíňaním počasia, pre čo lietadlá nemohli vzlietnuť, priletieť alebo letieť po svojej zamýšľanej trase.
Počasie sa však nedá ovplyvniť, a preto sme zisťovali, ako sa posudzuje, kedy môže stroj vzlietnuť a kedy musí naopak radšej zostať na letovej dráhe.
Každá situácia sa podľa odborníkov rieši individuálne. Často platí, že k nehodám dochádza, keď sa spojí viacero faktorov.
Kolmann vysvetlil, že sa kladie dôraz hlavne na dohľadnosť, ktorá závisí od vybavenia strojov.
Tak, ako tie najmodernejšie nepotrebujú prakticky žiadnu, tie staršie naopak áno.
Starosť predstavuje aj námraza, keď sa napojí na krídlo vzniká totiž úplne iná aerodynamika. Moderné lietadlá by však už na ňu mali byť pripravené.
Najväčším problémom však zostáva búrka: „Dopravné aj súčasné moderné lietadlá sa preto musia vyhýbať búrkovej činnosti,“ opisuje ďalej Kolmann.
Doplnil ho Gyenes: „Každý stroj má svoj limit a ten nemôže prekročiť. Čo sa týka sily vetra či krúpov, ide o najnebezpečnejšie stavy.“