FIFA je s majstrovstvami sveta na obrazovkách od roku 1954 a je najsledovanejším športovým podujatím na svete, ktoré v sledovanosti za sebou necháva aj Olympijské hry.
A cena mediálnych práv stále rastie.
Keď v roku 2002 predstavovali ešte 1,2 miliardy dolárov, v rokoch 2010 a 2014 už tvorili 2,4 miliardy, informuje portál Consultancy.uk United Kingdom.
Keďže sú ceny lístkov naozaj závratné, k čomu treba prirátať aj náklady na cestu a ubytovanie, väčšina ľudí si zápasy vychutnáva práve z televíznych a iných obrazoviek.
Očakáva sa, že si tohtoročný šampionát pozrú vyše tri miliardy ľudí a tržby z vysielania by tak mohli stúpnuť na tri miliardy dolárov.
Podľa audítorskej firmy KPMG prechádzajúce majstrovstvá sveta v Brazílii vytvorili už spomenuté tržby 4,8 miliardy dolárov, z ktorých len polovicu tvoril predaj vysielacích práv.
Tento rok sa spolu rozdalo 685 vysielacích licencií, z toho väčšina území s licenciou pochádza z Európy, o niečo menej má Afrika.
FIFA tiež sleduje podiel prenosov, či už ide o tradičné médiá televízia a rádio alebo o digitálne mobil a internet. Dáta ukazujú, že ich podiel je už vyrovnaný.