potraviny, obchodReuters
StoryEditor

Pulty bez slovenských výrobkov

22.11.2018, 23:00
Máme ich tak 40 percent.

V podiele domácich potravín v obchodoch naďalej zaostávame za Rakúskom, Nemeckom či Francúzskom.

Kým v niektorých európskych krajinách sú pulty naplnené až 80 percentami domácej produkcie, u nás je to približne 40 percent.

Reťazce pôsobiace na Slovensku sa snažia slovenských dodávateľov podporovať prostredníctvom rôznych projektov.

„Za aktívny prístup, podporu a spoluprácu nám ešte v júni ďakovala ministerka Gabriela Matečná,“ informuje Lenka Puzlíková, mediálna zástupkyňa Slovenskej aliancie moderného obchodu. Zdá sa však, že na zvýšenie podielu domácich výrobkov nestačí vytvárať pulty s potravinami od lokálnych výrobcov.

„Sú potrebné investície do potravinárskeho priemyslu, čo by celkovo zvyšovalo podiel už zalistovaných producentov,“ hovorí Jana Venhartová, riaditeľka Potravinárskej komory Slovenska.

01 - Modified: 2024-12-17 23:00:00 - Feat.: - Title: Lidl: Čo sa týka kvality nerobíme vôbec žiadne kompromisy! 02 - Modified: 2024-12-15 23:00:00 - Feat.: - Title: Tauris chce investovať do krmív pre zvieratá. Trh rýchlo rastie a nafukujú ho hlavne mladí, ktorí nechcú deti 03 - Modified: 2024-12-07 21:31:12 - Feat.: - Title: Výdavky na vianočné nákupy v USA zatiaľ rastú najmä v online obchodoch 04 - Modified: 2024-12-03 23:00:00 - Feat.: - Title: Prínos Lidla pre Slovensko predstavuje takmer 1,8 miliardy ročne 05 - Modified: 2024-12-03 12:59:36 - Feat.: - Title: Čo priniesol Black Friday? Bitka obchodníkov napovedá veľa, nahráva jednému segmentu
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
22. december 2024 16:20