potraviny, obchodReuters
StoryEditor

Osobitný odvod pre reťazce

22.11.2018, 23:00
Názory naň sa líšia.

Snahu postarať sa o dostatok financií v sektore prejavil aj štát. „Potrebujeme naučiť našich spotrebiteľov na domáce výrobky, ale tie musia byť naozaj slovenské, od slovenských výrobcov,“ zdôraznil predseda SNS Andrej Danko v júni tohto roka.

Vtedy prvýkrát spomenul riešenie v podobe 2,5-percentného odvodu, ktorý zaplatia obchodné reťazce zo svojho obratu. Odvod si získal aj podporu agrorezortu a už v budúcom roku by mal do rozpočtu priniesť vyše 120 miliónov eur.

Preto sa okamžite začali vynárať otázky o tom, kto ho vlastne zaplatí.

Podľa Tibora Gregora, výkonného riaditeľa Klubu 500, to budú dodávatelia, poľnohospodári a potravinári na ešte nevýhodnejších dodávateľských podmienkach, ako aj zákazníci na vyšších cenách.

Kým slovenské i zahraničné reťazce sa rozhodli spojiť sily a bojovať proti zavedeniu odvodu aj kampaňou, v ktorej proti nemu hlasovalo už vyše 14-tisíc spotrebiteľov, poľnohospodári vítajú otvorenie diskusie na túto tému.

01 - Modified: 2024-12-17 23:00:00 - Feat.: - Title: Lidl: Čo sa týka kvality nerobíme vôbec žiadne kompromisy! 02 - Modified: 2024-12-16 14:43:28 - Feat.: - Title: Lidl, Tesco, Billa a Kaufland. Pozrite sa, ako budú veľké reťazce otvorené od Vianoc do Silvestra 03 - Modified: 2024-12-15 23:00:00 - Feat.: - Title: Tauris chce investovať do krmív pre zvieratá. Trh rýchlo rastie a nafukujú ho hlavne mladí, ktorí nechcú deti 04 - Modified: 2024-12-07 21:31:12 - Feat.: - Title: Výdavky na vianočné nákupy v USA zatiaľ rastú najmä v online obchodoch 05 - Modified: 2024-12-03 23:00:00 - Feat.: - Title: Prínos Lidla pre Slovensko predstavuje takmer 1,8 miliardy ročne
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
22. december 2024 13:57