Pri jeho zmienke si väčšina z nás predstaví filmový festival, ktorý sa v tomto francúzskom meste koná už od roku 1946. Ten posledný ročník sa uskutočnil 25. mája, počas ktorého si Alain Delon prevzal Zlatú palmu za celoživotné dielo.
Festival priniesol aj premiéry filmov ako Rocketman o Eltonovi Johnovi či Mŕtvi neumierajú od uznávaného režiséra Jima Jarmuscha.
„Sen každého režiséra je dostať sa do hlavnej súťaže v Cannes. Sen každého diváka v Cannes je zas vidieť to najlepšie, čo svetová kinematografia aktuálne ponúka,“ vysvetľuje pre HN Dominik Hronec, kreatívny riaditeľ Film Europe. Festival je tiež špecifický tým, že festivalové filmy môžu navštíviť iba akreditovaní hostia z filmového priemyslu. Rezidenti však môžu získať lístky na filmové premiéry na červených kobercoch zadarmo.
Cannes je podľa neho festivalové mesto počas celého roka. Na známom bulvári dominuje Palais des Festivals, ktorý počas festivalov žije naplno. Práve vďaka nárastu neustáleho festivalového a turistického ruchu, vyšším príjmom a dobrému vedeniu mesta sa Cannes v posledných rokoch teší mnohým investíciám.
Rekonštrukciu okrem paláca podstúpila aj železničná a autobusová stanica, predĺžila sa promenáda či rozšírila sa kvalita služieb v gastronómii.
Okrem filmového festivalu mesto hostí aj MIPTV Media Market, MIPIM, výstavu o realitách, hudobný festival MIDEM či Cannes Lions, medzinárodný festival kreativity. „Hotely a pláže na Croisette sa počas týchto udalostí premenia na kancelárie, stánky, prezentačné sály, recepcie či párty. Jediné obdobie, počas ktorého je Cannes bez festivalu, sú Vianoce,“ opisuje ďalej Dominik.
Prítomnosť slovenských turistov a milovníkov filmov v Cannes však vníma minimálne, iné je to čo sa týka ich produkcie: „Slováci sú v Cannes s filmami prítomní a aktívni, dokonca si dovolím povedať, že často viac ako českí filmári. Zatiaľ sa však oproti Rumunom, Maďarom či Poliakom na Zlatú palmu pozerajú iba z diaľky, no kráčajú správnym smerom,“ uzatvára. Cannes je nepochybne vo filmovom svete značka a túžbu objaviť sa na festivale majú mnohí mladí tvorcovia.
Ako uvádza portál Invest in Côte d´Azur, do oblasti Francúzskej riviéry zavítajú ročne dva milióny podnikateľov, z ktorých 500-tisíc sú účastníci konferencií. Oblasť je po Paríži druhou najobľúbenejšou destináciou pre medzinárodný biznis turizmus.