Ako vysvetlil analytik Tatra banky Tibor Lörincz, najviac bude zrejme zasiahnuté odvetvie služieb, a to z jednoduchého dôvodu. Ak si aj ľudia pre karanténu nekúpia nové auto v prvom štvrťroku, je pravdepodobné, že tento nákup iba presunú na neskôr.
„Ak však ľudia nechodia do kina, do reštaurácií v prvom kvartáli, tak to neznamená, že v druhom kvartáli pôjdu na dva filmy alebo dva obedy. Čiže tie tržby, ktoré sa nezrealizujú v službách, sú v zásade stratené naveky,“ poukázal.
Najväčšiu pomoc budú zároveň potrebovať malé a stredné firmy, ktoré nemajú dostatok kapitálu na to, aby dokázali vykryť straty spôsobené prepadom dopytu. Práve preto sú mnohé opatrenia, ktoré vlády jednotlivých krajín začínajú prijímať, zamierené na ne.