S cenami od pár eur vo viaclôžkových zmiešaných hostelových izbách až po niekoľko stoviek eur v zariadeniach najluxusnejších hotelových značiek za noc. Takto vyzerali ponuky Bookingu, Airbnb a ďalších ubytovacích platforiem v Bratislave či v ďalších veľkých slovenských mestách pred vypuknutím pandémie koronavírusu na jar minulého roka.
Ochorenie COVID-19 celý cestovný ruch a tým aj biznis s ubytovaním stoplo. Zaviedli sa prísne hygienické pravidlá, čo zasiahlo prakticky všetky sféry obchodu vrátane toho realitného. Následky sa prejavili hneď na viacerých frontoch.
Poskytovatelia ubytovania vo vychytených turistických lokalitách, ako je bratislavské či košické Staré Mesto, prišli o zákazníkov. Koronakríza v podstate vymazala trh s krátkodobým prenájmom. A časť majiteľov bytov, ktorí svoje nehnuteľnosti ponúkali na pár nocí zahraničným či domácim turistom, bola nútená zmeniť stratégiu. Byty umiestnili na trhu s dlhodobým prenájmom, ktorý tak zaplavili stovky nových nehnuteľností.
Výsledok nenechal na seba dlho čakať. V spomínaných turistami obľúbených lokalitách sa ponuka dlhodobých nájmov počas jedného až dvoch mesiacov zvýšila o štvrtinu. Následne sa ceny nájmov prepadli o 15 percent.