Motor, ťahúň, vlajková loď. Má množstvo mien, no v rámci našej ekonomiky ide vždy o jedno a to isté. Automobilový priemysel.
Ten sa pre našu krajinu stal postupom rokov esom v rukáve, ktorý neustále prechádza zmenami a vyvíja sa.
Príkladom je napríklad aj štvrtkový ostrý štart modelu Proceed v Žiline, ktorý je jedným z mnohých častí celého systému, z ktorého naša krajina významne ťaží.
Na celkovej výkonnosti hrubého domáceho produktu sa automotive aktuálne podieľa až trinástimi percentami, tvorí viac ako tretinu nášho exportu a na celkovom slovenskom priemysle sa tento segment podieľa až 44 percentami.
Mnohí odborníci tvrdia, že naša ekonomika stojí na jednej nohe, a preto sa stáva čoraz dôležitejšou otázkou konkurencieschopnosť.
„Nateraz je rizikovosť sektora z hľadiska insolvencie firiem a nesplácania pohľadávok veľmi nízka, firmy majú veľmi dobré nastavenia platieb dodávateľom a odberateľom cez clearingové centrá. Aj vďaka tomu Coface zlepšil rating Slovenska z A3 na A2, čo je nízke riziko,“ potvrdil pre HN country manažér spoločnosti Coface Juraj Janči.