Jedným z nich je aj kampaň, ktorú začiatkom roka spustili v spolupráci s mladými umelcami zo skupiny S Hudbou vesmírnou. Jej cieľom je vytiahnuť ľudí z áut do vlakov.
Problémom sú podľa rezortu dopravy staré rušne, ktoré jazdia aj 40 až 50 rokov a priemerný vek celého vozidlového parku s vozňami je 21 rokov. Situácii pomáhajú eurofondy, aj vďaka ktorým tento a minulý rok pribudlo 10 nových rušňov Vectron prenajatých na 10 rokov.
Peniaze z eurofondov smerovali aj na 21 nových dieselových motorových vlakov, modernizujú sa aj koľaje či trakčné vedenie.
V problémoch figuruje aj personál železníc. Podľa Železničnej spoločnosti Slovensko dlhé roky zanedbávalo jeho školenie. Ako sa však dávnejšie vyjadril ich hovorca Tomáš Kováč, problémy sa nedajú vyriešiť z roka na rok.
Plán vzdelávania ráta s preškolením asi 3500 zamestnancov, čo sa má stihnúť v priebehu roka. Realizovať sa má tiež celofiremný tréning za spoluúčasti záchranných zložiek.
Nelichotivou správou bola aj tá, že Európska komisia obvinila koncom septembra slovenské železnice, že jej bránili v inšpekcii. V roku 2016 chcela preveriť dohody, ktoré podľa nej mohli narušiť hospodársku súťaž s cieľom vytlačiť z trhu konkurenčných prevádzkovateľov.
Podľa inšpekcie mali železnice pri inšpekcii poskytnúť nesprávne údaje či niektoré aj pred jej príchodom zmazať.