Okrem najznámejšieho RegioJetu a Leo Expressu to je aj LTE Logistik a Transport, Arriva Service a Arriva vlaky a Trenčianska elektrická železnica.
Podľa posledných informácií sa Slovensko pre rozsiahlu liberalizáciu železničnej dopravy na Slovensku nechystá a budúci rok prebehne súťaž iba na troch menších regionálnych tratiach, a to Bratislava – Komárno, Žilina – Rajec a Košice – Moldava nad Bodvou.
„Pôjde o historicky prvé tendre na prevádzku verejnej osobnej vlakovej dopravy, nakoľko aj preprava na trati Bratislava – Komárno bola v minulosti zadaná priamo. Skúsenosti z týchto súťaží štát využije pri rozhodnutí o ďalšom postupe liberalizácie,“ uviedol rezort dopravy.
Súkromný Regiojet prepravuje cestujúcich na trati Bratislava – Komárno od roku 2012, od tohto apríla je tiež súčasťou integrovanej dopravy v Bratislavskom kraji v úseku Bratislava - Kvetoslavov.
Podľa majiteľa RegioJetu Radima Jančuru sa počet cestujúcich na trase Bratislava – Komárno zvýšil triapolnásobne. Dopravca pôsobil aj na trati Bratislava – Košice do roku 2016, kedy sa na tejto trase obnovili štátne IC vlaky. Okrem toho, Regiojet spája Bratislavu a Prahu štyrikrát denne po tom, čo od začiatku septembra posilnil spoje.