Združenie má v pláne vybudovanie šiestich nových prístavísk – Kyselica, Vojka, Eurovea, Aucafe, River park a Devín. Tie sa pripoja k trom už existujúcim prístaviskám v Šamoríne, Hamuliakove a Čunove. Prepravu by zabezpečovalo sedem plavidiel typu katamarán s kapacitou zhruba sto cestujúcich. Premávali by z Vojky cez Bratislavu až do Devína. „Plavba napríklad z Hamuliakova do centra Bratislavy by trvala približne 25 minút,“ uvádza sa v tlačovej správe rezortu dopravy. Ministerstvo je pomerne optimistické, pokiaľ ide o realizáciu projektu. Štúdia dôležitá pre jeho ďalšie napredovanie by mala byť hotová už vo februári budúceho roka.
Experti však neskrývajú určité pochybnosti týkajúce sa niektorých aspektov Dunajbusu. Jedným z kľúčových problémov je jeho finančná návratnosť. „Keď si vezmeme, že v jednom autobuse cestuje povedzme 40 ľudí, tak takéto plavidlo dokáže odviezť 2,5-násobok pasažierov autobusu. Jedna loď pritom vyjde určite podstatne drahšie, než dva či tri autobusy. Takisto personálu na obsluhu lodí bude musieť byť minimálne dvakrát viac,“ povedal pre HN Martin Fundárek, preseda občianskeho združenia Lepšia doprava.
StoryEditor
Uchytí sa riečny projekt Dunajbus?
Projekt Dunajbus pripravuje Pro-Danubia – Združenie obcí pre miestnu dopravu po Dunaji.
1.