StoryEditor

Prečo loď na Vltave funguje a u nás nemusí?

24.12.2018, 23:00
Problémov však v tomto prípade môže byť viac.

Fundáreka prekvapujú aj návrhy na miesta novozriadených prístavísk. „Pokiaľ bude na strane Starého mesta jedno prístavisko pri Eurovei a ďalšie pri River parku, prakticky celé centrum Bratislavy medzi Starým mostom a Mostom SNP zostane neobslúžené,“ tvrdí dopravný expert.
Fundárek pripomína, že v zahraničí podobné projekty úspešne fungujú. Lodná doprava sa využíva napríklad vo švajčiarskom Luzerne či v Prahe. Luzernské jazero je však stojatá voda a Vltava v českej metropole tečie veľmi pomaly. Dunaj je v porovnaní s nimi silný tok, plávať proti prúdu si tak bude vyžadovať veľmi výkonné motory, čo prevádzku ešte predraží.
Dopravnú situáciu smerom na Žitný ostrov bolo podľa neho treba riešiť pred rokmi, keď sa rozširovala cesta na Šamorín na tri pruhy. Vtedy sa mal zaviesť jeden dynamický pruh pre autobusy – ráno do Bratislavy a popoludní do Šamorína. Malo by to aj ten efekt, že ľudia by získali motiváciu nechať autá doma a cestovať autobusmi. Doprave na ceste by sa tak výrazne uľavilo.

01 - Modified: 2024-07-26 19:58:00 - Feat.: - Title: Ukrajinci protestovali v Prahe pred svojím veľvyslanectvom, dožadujú sa pasov 02 - Modified: 2024-07-26 10:02:03 - Feat.: - Title: Filipínam hrozí ekologická katastrofa, únik ropy z lode by mohol paralyzovať hlavné mesto 03 - Modified: 2024-07-25 23:24:29 - Feat.: - Title: Objavte skryté klenoty Prahy 04 - Modified: 2024-07-25 22:00:00 - Feat.: - Title: Rodičom a škôlkarom v Bratislave svitá na lepšie časy. Môže za to hneď niekoľko dôležitých faktorov 05 - Modified: 2024-07-25 14:46:39 - Feat.: - Title: Polícia upozorňuje na uzáveru diaľnice D1 v smere do Bratislavy
menuLevel = 2, menuRoute = focus/politika-s-spolocnost, menuAlias = politika-s-spolocnost, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
27. júl 2024 02:12