StoryEditor

Prečo loď na Vltave funguje a u nás nemusí?

24.12.2018, 23:00
Problémov však v tomto prípade môže byť viac.

Fundáreka prekvapujú aj návrhy na miesta novozriadených prístavísk. „Pokiaľ bude na strane Starého mesta jedno prístavisko pri Eurovei a ďalšie pri River parku, prakticky celé centrum Bratislavy medzi Starým mostom a Mostom SNP zostane neobslúžené,“ tvrdí dopravný expert.
Fundárek pripomína, že v zahraničí podobné projekty úspešne fungujú. Lodná doprava sa využíva napríklad vo švajčiarskom Luzerne či v Prahe. Luzernské jazero je však stojatá voda a Vltava v českej metropole tečie veľmi pomaly. Dunaj je v porovnaní s nimi silný tok, plávať proti prúdu si tak bude vyžadovať veľmi výkonné motory, čo prevádzku ešte predraží.
Dopravnú situáciu smerom na Žitný ostrov bolo podľa neho treba riešiť pred rokmi, keď sa rozširovala cesta na Šamorín na tri pruhy. Vtedy sa mal zaviesť jeden dynamický pruh pre autobusy – ráno do Bratislavy a popoludní do Šamorína. Malo by to aj ten efekt, že ľudia by získali motiváciu nechať autá doma a cestovať autobusmi. Doprave na ceste by sa tak výrazne uľavilo.

01 - Modified: 2024-11-21 15:27:21 - Feat.: - Title: Električková trať v Petržalke bude mať plynulé financovanie 02 - Modified: 2024-11-21 10:50:03 - Feat.: - Title: Bratislavské mestské zastupiteľstvo schválilo nový postup pri vymáhaní vybraných pohľadávok 03 - Modified: 2024-11-17 14:48:35 - Feat.: - Title: Fialove sľuby. Česi budú mať mzdy ako v Nemecku, ale musia nás voliť, vyhlásil premiér 04 - Modified: 2024-11-16 12:38:24 - Feat.: - Title: Podujatia 17. novembra v Bratislave môžu priniesť obmedzenia v doprave 05 - Modified: 2024-11-10 11:35:08 - Feat.: - Title: Developer pokračuje v obnove OD Dunaj a Domu odievania. Hotová má byť koncom budúceho roka
menuLevel = 2, menuRoute = focus/politika-s-spolocnost, menuAlias = politika-s-spolocnost, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
21. november 2024 16:40