Ich kampaň založená na pozitivizme pôsobila konzistentne a niesla sa v posolstve spájania síl.
„Bolo pre nich veľkou výhodou, že predstavujú stále nové tváre a ich šéfovia nie sú notoricky známe a okukané osobnosti. Majú otvorenejšieho a pozornejšieho voliča ako strany pôsobiace dlhšie na scéne,“ skonštatovala riaditeľka Creative Department Simona Bubánová.
Podľa Mikuláša bola ich kampaň voľným pokračovaním kampane Zuzany Čaputovej. „Podobne ako v jej prípade, aj tu sa ukázalo, že kampaň sa dá viesť aj konštruktívne a nekonfrontačne,“ vysvetlil.
Za úspechom môžeme vidieť i to, že sa s kandidátmi dokázala identifikovať veľká časť voličov. Rovnako aj výborná personálna stratégia, no najmä „vhodný výber kandidátov, ktorí popri kvalitnom vzdelaní dokázali pokryť oblasti, ktoré dnes ľudí zaujímajú“, dodáva.
Relevantnosť témy, cit pre náladu v spoločnosti a jasnosť. Toto sú, podľa politického marketéra Richarda Marečeka, prvky úspešnej kampane koalície PS a Spolu. „Pracovali v teréne, investovali dostatočne do reklamy, mali tému a dobrý obsah aj formu,“ konštatuje.