Priestrannú halu pretínajú montážne pásy, po ktorých sa sunú karosérie vozidiel. Opakuje sa stále ten istý obrázok, hoci v stovkách obmien: pracovník nastúpi na pás a zostáva mu zhruba minúta na to, aby čo najzručnejšie namontoval jeden alebo viac dielov. Pod každým autom pulzuje naťahovacia plošina, ktorá ho ako harmonika nadvihuje alebo, naopak, spúšťa nadol.
Operátor montuje diely tak, aby sa príliš nezohýbal. Alebo naopak. Myslí sa na každý detail, do ktorého sa efektívne zaratúva aj optimálna manipulácia s materiálom. Úpravu výšky karosérie si pochvaľuje tiež chrbtica montéra. Ten po zvládnutí operácie dá pásu na pár sekúnd dovidenia, podíde naspäť na východiskovú pozíciu o pár sekúnd na neho nastupuje...
Ak vám takáto scéna evokuje film Charlesa Chaplina s názvom Moderná doba, ste na omyle. Na oživenie pamäti malý úlet do zlatého fondu svetovej kinematografie: legendárny komik maká pri páse s montážnym kľúčom v ruke, nestíha, zavadzia ostatným, nabaľuje na seba strapec spolupracovníkov a vytvára zápchu pripomínajúcu piatkovú dopravnú špičku. Podobná situácia by sa v nami opisovanej výrobni asi ťažko dala natočiť. Pre laika zdanlivo budí dojem pohodovej prevádzky. Ocitli sme sa v trnavskej automobilke Groupe PSA S...
Zostáva vám 85% na dočítanie.