StoryEditorCisár František Jozef I. mal v Nyugati samostatnú čakáreň
Historickú železničnú budovu v Budapešti postavila spoločnosť slávneho konštruktéra Eiffelovky.
Opäť sa môžeme zahrať na zatváranie očí a otvárame ich na poslednej zastávke. Prvý dojem nie je lichotivý, nevábne betónové piliere asi oslavnou bránou nebudú. Toto má byť tá legendárna Nyugati pályaudvar, ktorú postavila spoločnosť o nič menej slávneho konštruktéra symbolu Paríža Eiffel Constructions Métalliques?
Takúto vstupnú vizitku nemá ani naša najdiskutovanejšia železničná stanica, no i tak nám Nyugati zavonia domovinou. Objavujeme tu flotilu zastaraných vlakov, partičku jehovistov okupujúcich panel zvestujúci koniec sveta, dokonca aj stánok s trdelníkmi.
Na jeden z troch hlavných železničných uzlov Budapešti...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2018-10-26 08:56:27 - Feat.: 0 - Title: Vitajte vo vstupnej bráne Slovenska
02 - Modified: 2018-10-26 08:56:50 - Feat.: 0 - Title: Ak dáte ľuďom niečo zadarmo, hrozí nadspotreba
01 - Modified: 2024-11-01 03:29:17 - Feat.: - Title: Rýchlovlaky cez Strednú Áziu aj zbližovanie Uzbekov a Kazachov so Západom. Ako Hodvábna cesta vstáva z popola?
02 - Modified: 2024-11-04 09:49:30 - Feat.: - Title: Šéf RegioJetu Jančura o konci IC vlakov: Čakal som, že to takto dopadne. Za akých podmienok by sa vrátil?
03 - Modified: 2024-10-31 11:03:05 - Feat.: - Title: Železnice pridávajú spoje na nadchádzajúce sviatky. Pribudne 25 vlakov
04 - Modified: 2024-10-13 11:36:06 - Feat.: - Title: Železnice verzus diaľnice. Komu štát na budúci rok pošle viac peňazí a ktoré projekty dostanú prioritu?
05 - Modified: 2024-10-05 18:43:21 - Feat.: - Title: V Budapešti protestovali za nezávislosť médií tisíce ľudí