StoryEditor

Nárast počtu pasažierov spojený s poklesom tržieb

27.10.2018, 00:00
„Je iba rozprávkou, že vlaky zadarmo stoja iba 13 miliónov eur ročne. V skutočnosti je to asi dvojnásobok,“ uviedla pre HN šéfredaktorka Železničnej revue Desana Mertinková.

Poskytovaná dotácia sa zrejme už nebude veľmi zvyšovať, keďže kontingenty pre bezplatných cestujúcich sa od roku 2014 v podstate nemenili.

Zvyšovanie cestovného

Podľa Mertinkovej rast nákladov Železničnej spoločnosti Slovensko súvisí s infláciou a so zavádzaním nových spojov. Z toho dôvodu skôr či neskôr vzíde potreba zvyšovať cestovné, ktoré sa neupravovalo už šesť rokov. „Som zvedavá, ako to prijmú platiaci cestujúci. Prvé opatrenia v tomto smere vraj pripravujú železnice už...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2018-10-26 08:55:45 - Feat.: 0 - Title: Stanica môže byť zdrojom národnej hrdosti 02 - Modified: 2018-10-26 08:56:03 - Feat.: 0 - Title: Cisár František Jozef I. mal v Nyugati samostatnú čakáreň
01 - Modified: 2022-08-04 13:14:35 - Feat.: - Title: Mnohé európske krajiny pri poslednej vlne horúčav zaznamenali výrazný nárast počtu úmrtí, teplota zabíja 02 - Modified: 2022-08-04 13:28:35 - Feat.: - Title: Železnice vyhlásili súťaž na ďalší kľúčový úsek. Pod Tatrami pôjdu vlaky 160-kou 03 - Modified: 2022-08-03 10:19:44 - Feat.: - Title: Prečo zaostávame za Nemeckom? Na Slovensku pracuje príliš málo ľudí, tvrdia analytici 04 - Modified: 2022-08-03 08:35:42 - Feat.: - Title: Železnice vyhlásili tender na elektrifikáciu trate z Bánoviec nad Ondavou do Humenného 05 - Modified: 2022-08-02 13:54:51 - Feat.: - Title: Slovensko výrazne spomalilo v dobiehaní najvyspelejších krajín Únie. Kde všade nám uniká vlak?
menuLevel = 2, menuRoute = focus/publicistika, menuAlias = publicistika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
09. august 2022 17:55