Náš priemysel je totiž významne prepojený práve s nemeckou ekonomikou. A to nielen priamo, ale aj nepriamo prostredníctvom ostatných krajín previazaných s Nemeckom.
Na čele týchto štátov je Česko, ktoré je tiež dôležitým ekonomickým partnerom Slovenska.
Aj z tohto dôvodu sa horšia kondícia nemeckej ekonomiky musí skôr či neskôr zákonite prejaviť aj u nás.
„Čísla priemyslu na Slovensku v posledných mesiacoch nijako neoslňovali. Avšak je otázne, do akej miery to mal na svedomí nemecký pokles. Slovenský priemysel na rozdiel od toho nemeckého síce stále rastie, jeho rast je však značne nerovnomerný. Môžeme teda naozaj hovoriť o akomsi dvojrýchlostnom priemysle na Slovensku,“ pripomína Koršňák.
Bez rastu automobilového sektora by pritom nerástol ani slovenský priemysel.
Autosegment už v novembri ťažil aj zo štartu produkcie v novej automobilke Jaguar Land Rover v Nitre. Rast v sektore bol napriek tomu miernejší, ako by sme očakávali.
Zdá sa, že už etablované automobilky v novembri svoju produkciu skôr znižovali. Dôvody boli pravdepodobne veľmi podobné tým v Nemecku.
Súviseli teda najmä s nižším dopytom v Európe aj kvôli efektu nového testovacieho štandardu.